jeste mne trapi vice problemu-jedna se predevsim tak o tri typky v mem zivote, kteri se na mne lepi a ja nevim, co s tim delast, jelikoz se take klidne muze stat, ze diky nim se zase neco rozjede a to bych nechtela.Vsichni berou drogy.Je to nejaka slabost je nebret.mam pocit ze v dnesni spolecnosti je brana nezavislost na drogach spis jako nejaka slabost ci co.pritom to je blbost, vim teda ze je zatim bral skoro kazdej, koho jsem znala ale proc bych to musela byt taky zrovna ja znicit se tim totalne, ted z toho jde jeste nejak ven, jenze pak uz by to treba neslo, kdybych zkusila jestev dropgu. jsem drsna ale zaroven extremne citliva ma z toho strach...uz toho bylo dost...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vím, že nám odpověď možná trochu trvala - i když ne příliš dlouho - ale opravdu zabralo chvíli přečíst všechno co jste nám napsala. Po pravdě řečeno, rozsah Vašich zpráv trochu přesahuje naše možnosti ale pokusím se alespoň na některé věci reagovat, i když dotazů jako takových vlastně nepadlo zas až tolik. Především máte myslím naprostou pravdu, že pokud chcete v budoucnu pomáhat lidem s psychickými problémy - což je určitě záslužné - měla byste se nejdřív vypořádat se svými náladami a stavy, které Vás občas trápí. Myslím, že ne každé léky jsou vždycky špatné, někdy mají velké opodstatnění a tím, že byste je svévolně vysadila, byste si pravděpodobně moc nepomohla. Co se týče psychiatrických léčeben, psychiatrů a psychologů - chápu, že jestli Vám dělali společnost často a dlouho, máte jich plné zuby. Nemyslím si ale, že by se Vám snažili záměrně ublížit, nebo že by patřili sami za dvěře psychiatrie, alespoň určitě ne všechny. Pokud Vám ale víc vyhovují léčitelé, proč ne... jestli máte pocit, že Vám jsou schopni lépe pomoci. To ale neznamená, že se tyhle dvě cesty nedají kombinovat. Na to, jestli máte žít se svým partnerem nebo s matkou Vám těžko někdo na dálku odpoví. Doufám, že jsem na nic důležitého z Vašich dotazů nezapomněla, na ty dnešní - z 24.11. e pokusím zareagovat zvlášť.