obava
matka
Mám 15letého syna,již v loňském roce jsme řešili problém s konopím - občasné kouření,vodní dýmka.Nyní problém další,je mi divné,že stále vystříhává z tvrdého papíru čtverečky,asi 3x3 cm,našla jsem mu svíčku a (bude to znít hloupě) postradám již dvě lžíce.Syn je velmi problémový,ve škole i v rodině,náladový,niní převážně negativistický.Mám strach,abych něco nepodcenila...Jsou to nějaké "indicie" - něčeho???Čeho?Co mám ještě sledovat?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, lžíce a svíčka by tedy teoreticky mohli znamenat, že si připravuje drogu k injekční aplikaci. Na straně druhé, obvyklejší je lžička a zapalovač. No, taky myslím, že byste si všimla i jiných příznaků - třeba napadných výkyvů v bdělosti, hubnutí, ... Negativismus, náladovost může být příznakem užívání, ale vzhledem k tomu, že je mu 15 - to já byl náladový a negativistický taky (vy ne?). Na straně druhé, takové chování může být i projevem duševní nemoci, to by ale jeho chování bylo fakt hodně divné. Taky by si jistě něčeho všimli ve škole. Zkuste se poptat. Nic za to nedáte, prostě se poptejte, jak prospívá, ... a jestli není divný, ... klidně třeba s tím, že máte dojem, že s ním puberta tluče až moc, ... To je takové nevinné, kdybyste měla pocit, že by bylo dobře to s tou trávou zamlčet. Tak zbytečně nepanikařte. Spíš syna sledujte a kdybyste měla pochybnosti, tak se obraťte na nějakou poradnu. Kdybyste potřebovala kontakt, napište. Ty čtverečky jsou mi opravdu záhadou.