prosím o radu
***
Dobrý den, chci se zeptat. Rok užívám betablokátory na zpomalení srdečního rytmu (mívám paroxysmální, síňové tachykardie, extrasystoly)a občas Lexaurin - ne pravidelně, spíš jen při potížích (cca 4 dny v měsíci) - max 1,5 - 3 mg denně. Bohužel jsem současně často požívala větší množství alkoholu, vyjímečně i pervitin a marihuanu. Nyní jsem byla na vyšetření - echo srdce, zjistili mi odrazivější perikard. Zajímalo by mne, zda se může popsanými kombinacemi srdce poškodit, jestli je to životu nebezpečné. Ještě trpím hyperventilační tetanií. Mívám záškuby celého těla, obličeje, jazyka. Trpím úzkostnými stavy. Nyní začínám brát antidepresiva - Asentra. Děkuji moc za odpověď. Je mi 20 let.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že největší paseku z toho, co píšete, může udělat pervitin a látky jemu podobné. To proto, že: - působí anxiogenně (tedy vyvolávají strach a úzkost) - mohou vyvolávat záchvaty tachykardie - povzbudit vás k hyperventilaci a tetanii rozhodně umí taky - může interagovat s těmi antidepresivy, a to velmi významě, potenciálně i fatálně Co se týče konopí - tam je riziko mnohem menší, ale v zásedě na vzniku strachu, úzkosti a paroxysmální tachykardie se může podílet také. Tak mě napadá, jestli jste měla dříve A) obtíže se srdcem a nebo B) jste začala experimentovat s pikem a trávou. Pokud je správně B), tak jsem možná objevil příčinu vašich obtíží a jako kauzální léčbu bych doporučil vysadit piko a trávu. Jinak se váš stav moc nevylepší. P.s. Možná že to co jsem psal je v takové zlehčujícím tónu, ale myslím to smrtelně vážně. Ty problémy, které popisujete vypadají jako reakce a následek užívání hlavně pervitinu. No, kdyžtak ještě napište. :-)