Jak postupovat
Dnes jsme byli na třídních schůzkách, kde nás varovali o tom, že se velmi v poslední době rozrostl výskyt drog. Děti kouří na veřejnost blískosti škol atd atd. Dcera je ve třetí třídě základní školy o drogách si povídáme již od školky, ale co kdyby to jen chtěla zkusit. A to je ten důvod, bylo nám doporučeno ať si třeba skusí doma zapálit už těď pod dozorem, než někde sama s partou. Nemáme počkat až sama začne s tím, že spolužáci kouří. Nebo si máme určit den z a cigaretu ji nabídnout už nyní. Vždyť si ještě hraje s panenkami a chodí na skauta. Kouření odsuzuje, chápe jaké je to si odvykat neboť sama si kouše nechty a ráda by přestala,ale nejde to. Sami jsme vyrůstali v Praze a některé z drog jsme okusily, nepočítáme cigarety ani alkohol. Naštěstí jsme nepodlehli dnes víme, že nástrahy to byly přesvědčivé.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, po pravdě řečeno, připadá mi to také trochu přehnané, dávat devítiletému dítěti na povel cigaretu do pusy, ještě k tomu, pokud má k nim takový postoj. Myslím, že je hodně důležité, že o tom s dcerou od mala mluvíte, neděláte z drog tabu. Je třeba,aby neslyšela jen to nejhorší, ale aby také slyšela, proč lidé drogy berou, co jim můžou ze začátku dát, ale jaké to má potom následky. Tak si bude moct vytvořit zdravý pohled na ně. Nicméně, ani tahle prevence Vám nezaručí, že nikdy nic nezkusí - stejně jako jste tu potřebu měli Vy - ale třeba už pro ní nebudou mít drogy takový punc výjimečnosti. Myslím, že sami poznáte chvíli, kdy pro dceru začnou být cigarety a drogy, ale třeba i alkohol ohrožující a pak můžete třeba přistoupit k tomu, co Vám radí ve škole. Asi je důležité se nezhrozit a nezpanikařit, ale o všem otevřeně mluvit...