hiv
mony
Dobrý den, měla jsem před více jak měsícem nechráněný sex. Strašně toho lituji. Ale asi po 4 týdnech jsem šla k doktorovi a řekl mi, že mám hnisavou angínu. Dal mi antibiotika a pak ke konci nemoci mě poslal na krevní obraz. Prý je v pořádku. V krku mě stále bolí, mám imudon a poránu nemůžu moc mluvit. Ale četla jsem že příznaky jsou i průjem a vyrážka na zádech a hrudníku. To jsem neměla. Jsem strašně vystresovaná, moc toho lituji a vím, že půjdu koncem února na testy, to se z toho týdne čekání asi zastřelím. Děkuji, Mony Nezlobte se že obtěžuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě je dobré zajít na testy (mělo by to být minimálně 3 měsíce po rizikové události) a rozhodně si napříště dávat pozor (a do té doby, než zjistíte že je všechno v pořádu tak pokaždé, třeba i se stálým partnerem). Je ale velmi nepravděpodobné, že angína, kterou popisujete by byla již příznakem nákazy HIV, potažmo onemocnění AIDS. Než se virus v těle rozvine a stačí se objevit první příznaky onemocnění - což může být velmi široká škála, nachlazení a angína jsou jen jednou z mnoha možností, protože jde vlastně o snížení imunity na hladinu, při které se člověk nakazí nebezpečnou variantou některé z jinak běžných nemocí, nebo naopak nemocí, kterou by za normálních okolností nebyl rozhodně ohrožen - tedy než k tomuto dojde, trvá to zpravidla roky, při hodně špatném zdravotním stavu možná měsíce. Myslím tedy, že hnisavá angína, která vypukla těsně po nechráněném styku je pravděpodobně opravdu "jen" hnisavá angína. Nicméně situaci rozhodně nepodceňujte a na testy si dojděte.