kamoska
ticklishbaby
Dobry den....chtela bych se poradit.V patek vecir kolem 10 h. jsme byly ja kamaradka(janinka) a kamos venku kamos udelal caj z lisohlavek...do 2 litrove pet lahve dal tam asi50 hub.susenych. My 3 sme to pily bylo to jeste teply...ale byla nam zima tak sme to honem vypily..ja sem sla hned domu a spat a nic moc mi nebylo mela sem to poprve.ani kamosovi nic nebylo jen kamoska(janinka) dosla domu lehla si na postel a slysela sve srdce jak pomalu busi...a pak ho neslisela ....mela veliky strach tak sla za mamkou a rekla ji to....mela porad pocit ze neciti srdce a ze ji nebusi...pak zavrela oci a videla v dalce svetlo....mamka ji prej chytla a zacala ji uklidnovat a to se pry probrala.......no a vubec necitila telo...necitila chlad teplo bolest,nemohla brecet.... dnes je pondeli a ona to jeste porad ma(takovehle vztahy dnes se ji to stalo 2krat)jenom.tak jak dlouho to bude jeste trvat kazdych 10-15 minut se me ptala jestli ji to srdce busi ze ho neciti a ze umre...prosim o radu:)dekuji....

Odpověděl: Bára Orlíková
No, to, co se stalo Vaší kamarádce, je bohužel to, proč nejsou halucinogeny zrovna bezpečná záležitost. Ono je lepší si informace zjistit předem, než jít nejdřív do experimentu a pak se děsit. Na každého tento typ drog působí jinak, to je důvod, proč Vám se něco takového nestalo /ale to neznamená, že by se Vám to nemohlo stát při další intoxikaci/. Konkrétních důvodů pro to, aby vznikl takový stav, může být mnoho - obecně lze říct, že je velká pravděpodobnost, že se to stane 1) pokud má člověk nějaké psychické problémy, necítí se psychicky dobře nebo má nějaké zdravotní potíže 2) pokud se zkušenosti s drogou obává a vstupuje do experimentu pod nějakým tlakem 3) pokud se mu při intoxikaci jinými drogami při jiné příležitosti něco podobného stalo - pak to má tendenci se opakovat 4) pokud není průběh experimentu připravený, neprobíhá s vhodnými lidmi a ve vhodném prostředí 5) pokud se halucinogeny kombinují s dalšími drogami nebo psychoaktivními léky... a může toho být mnohem víc. Jak říkám, halucinogeny jsou velmi nevyzpytatelné a nikdy se nedá úplně předem odhadnout, jaký budou mít účinek a to nejen u člověka, který je nikdy neměl, ale i při opakovaném užívání. Většinou potíže, které popisujete u kamarádky, odezní do několika dní. Pokud by ovšem neodezněly a nějak to přetrvávalo, tak může být dost velký problém a bylo by asi potřeba se obrátit na psychiatra. Pokud je to v tuto chvíli ještě stále tak intenzivní, možná bych s tím neváhala a někam zašla radši hned. A rozhodně není dobrý nápad si dát lysohlávky ve třech, honem honem se snažit se zmastit, pak se hned rozejít a jít domů... takhle si můžete dát s kamarády možná tak pivo, ale ne houby... tím jste porušili hned několik podmínek, které by se měly pro snížení rizik při užití halucinogenů dodržet... Přečtěte si text o lysohlávkách na této stránce. A když by se to s kamarádkou nelepšilo, tak napište.