Alnagon
Honza
Pekny den, muj tchan-lekar asi 30 let "uziva" Alnagon, mesicne minimalne 100 tablet, coz kombinuje s dalsimi leky na tlak atd. Jakoukoliv lecbu v tomto smyslu odmita (prestane komunikovat). Protoze o teto droze neni tolik dostupnych informaci, radi bychom vedeli rizika, abychom ho pripadne dotlacili aspon na somaticka vysetreni, pripadne nejakou podpurnou lecbu. je v ČR mozne vyrobit placebo dle vzhledu leku? Sveho casu uvazoval o tom, ze by leky "redil" aspon tabletami placeba,ktere by vmichal do A. Je mozne, ze pri hospitalizaci pro jinou nemoc nema po vysazení A abstinencni priznaky? diky za odpoved. Jan

Odpověděl: Jakub Minařík
Vzhledem ke složení alnagonu bude závislost na něm podobná, jako závislost na heroinu, morfiu a jiných opioidech. Takže bych úvahy o ředění, nebo nahrazení léku placebem opustil. Navíc léky mají dosti specifickou chuť a myslím že by tchán musel být úplný hňup, aby to nepoznal. Co se týče rizik, tak ta jsou podobná, jako u jednotlivých látek skupiny, tzn. nejvýznamější bude asi závislost na opioidech a pak závislost na barbiturátech. Ostatní látky, které jsou v alnagonu obsažené, v téhle dávce mohou vyvolávat obtížně odhadnutelnou paseku. Nejsem schopen odhadnout, v jakém stavu tchánův organismus je. Vzhledem k tomu, že že se jedná o celkem velké dávky tak bych považoval za moudré, kdyby se strýc dostal do nemocnice, aby se jeho ošetřující lékař dozvěděl o tom, co tchán užívá. Protože pokud to nebude brát v potaz, nebude lék substituovat, tak by to mohlo být pro něj fatální. Co se týče léčby - myslím, že existuje jen možnost to řešit radikálně. Buď léčba směřující k plné abstineci, nebo substituce ěčím rozumějším (tím je myšlena náhrada za jiný lék s rozumějším složením, ale stejným efektem). Pokud by strýc měl zájem situaci řešit, myslím, že bychom mu mohli pomoci nějakou pomoc zprostředkovat. No. myslím, že ještě asi napíšete. :-)