nezabírají mi antidepresivaMudr Minařík
lucy
Pane doktore již 5 týdnů užívám antidepresiva Asentra a moje situace se nijak zvlášt kupředu nepohnula i když musím konstatovat že pár lepších dnů jsem v této době zaznamenala.Jinak je doposud vše na výchozím bodě, prostě situace s užíváním léků na spaní se zatím vůbec nepohnula z místa.Bojím se protože vzniká i tolerance léků v menším množství mě nezabírají.Již pracuji,podávám stále stejné výkony,vše pečlivě skrývám.Přesto se toho problému o kterém jsem psala chci zbavit. Navždy. Není to krátká doba a antidepresiva ještě tak úplně nezabrala , nebo mám jít opět k lékaři. Není psychiatr jen řadový lékař.Poradte mi prosím co s tím.Děkuji předem

Odpověděl: Jakub Minařík
Jen mě tak napadlo, jestli ten lékař ví, proč ty léky ordinuje. Resp. co je váš zájkladní problém. Jinak výběr léků není zase tak špatný, pokud nedodošlo ke změně po 5 týdnech, ale nějaká odpověď přesto byla, tak by stálo za úvahu dávkování zvýšit. Pokud by nedošlo k odpovědi, resp. k nějakému výraznějšímu zlepšení ani potom, tak nezbyde než léky změnit za jiná antidepresiva. Existuje také varianta vyměnit postupně ty benzodiazepiny za léky jiné skupiny, které dostatečně tlumí a tedy byste nemusela brát benzodiazepiny, abyste usnula, ale to přece jen nezvládá každý. A také myslím, že praktický lékař by takovou výměnu dělal nerad. No, asi budete muset vydržet. Ale držím palce, ať to zabere.