Podivna reakcia na THC
katy
Vcera sa mi stala takova divna vec. Dala som si s priatelom dva sluky. Nestalo sa takmer nic. Dala som si teda este jeden a za nejaku chvilu mi prislo divne. Stromy a cele okolie nadobudli iny vyraz, farby sa rozjasnili. Pozrela som sa na priatela, vedela som ze je to on, ale videla som ho ako cez tunel a to co mi hovoril, uz nemalo u mna odozvu. Pamatam si este, ze sa ma spytal co mi je a upadla som do bezvedomia. V tom stave som bola vynesena vysoko nad ten les a potom dalej az som videla zem ako zagulateny priestor. Sprevadzala ma sila ktora so mnou komunikovala v myslienkach a preniesla som sa ako cez zvukovu barieru. Tam mi sila ukazala miesto, kde boli ludia stastni, boli tam tipi a deti, bolo s tade citit radost. Hned na to ma sila uviedla do ineho sveta, ktory bol pochmurny a bolo z neho citit bolest. Sila mi dala na vyber, povedala ze clona ktorou sme presli bola smrt. Z obrovskej dialky som pocula este priatelov krik a uvedomovala som si lasku k nemu a jeho ku mne. Vtedy som otvorila oci a nahlas som hovorila ze este nechcem ist, este chcem zostat s nim a s rodinou. Priatel hovoril, ze som bola ako v transe. Moja prosba bola vyslysana a ta sila ma preniesla spat cez clonu a velkou rychlostou do toho lesa a mojho tela a ja somsa prebrala. Stale som ale zostala akoby v tuneli a nevedela som nadviazat kontakt so svojim ja, bola som ako dve osoby, pritomna a zaroven nepritomna. Priatel na mna cely cas hovoril, ze ma lubi. Opakovane som upadala do bezvedomia a zaroven som citila tu obrovsku lasku medzi nami dvoma, ktora ma nutila sa vratit. Ani ked som sa prebrala nevedela som hovorit. Sila ktora ma sprevadzala, mi v tom stave hovorila, ze takto vidia schizofrenici a ze v buducnosti mi to pomoze. Tiez mi jasne a zretelne ukazala silu lasky medzi mnou a mojim priatelom a preziarila ju oslnivou ziarou. Priatel hovoril, ze som sa vtedy usmievala. Cele to trvalo asi dve hodiny, a cely cas som mala pocit, ze som na hranici medzi zivotom a smrtou. Stretli ste sa uz s takouto reakciou na gres? Vedeli by ste mi vysvetlit, co sa stalo? Este uvadzam, ze mesiac mam predpisane antidepresiva Cipralex 1 tbl/den. Vdaka

Odpověděl: Jakub Minařík
Jak tomu celému rozumím, tak ten zážitek byl docela inspirující, poučný, nebo tak nějak. Já teď zrovna nemohu přijít na to vhodné slovo. No, myslím, že jste měla celkem štěstí - takové stavy se objevují obyčejně po mnohem silnějších haluinogenech a takovýhle stav s nějakým pohledem do hloubky a pochopením širších souvislostí - ne každému se poštěstí něco podobného zažít. Hlavně často jsou tyhle stavy podobné, ale spíše nepříjemné. špatný trip je mnohem častější. Takže jste měla fakt kliku. Jinak bych doporučoval teď s hulením a dalšími drogami hodně opatrně, protože něco takového se musí zaintegrovat, doprožít, jinak by se mohlo stát, že vám tenhle zážitek bude dělat ještě nějaké obtíže. Dejte si čas, zkuste se vyvarovat stresů, více odpočívejte, zkuste o tom, co jste zažila, přemýšlet. Bude to trvat pár týdnů. Kdyby se něco nestandardního dělo, tak napište. :-)