Dobrý den potřeboval bych poradit.Má moc dobrá kamarádka začala brád pervitin ve velmi velkych davkach už to asi trvá od léta a vubec nevím co mám dělat ,nebo jak bych ji mohl pomoci.

Odpověděl: Bára Orlíková
Základní otázkou je, zda s tím chce něco dělat Vaše kamarádka. Pokud ona necítí problém s užíváním pervitinu, tak s tím mnoho nehnete. Můžete jí předat kontakt na naši poradnu nebo na zařízení, kde se tímto problémem zabývají (ty bych Vám mohla poskytnout, pokud mi napíšete, odkud jste, resp. odkud je Vaše kamarádka). Ale pokud dotyčná nebude mít o Vaši pomoc zájem, nelze s tím v zásadě nic dělat - je to její rozhodnutí a pokud bude chtít s drogami přestat, tak musí chtít ona - nikdo jiný to za ni neudělá. Pokud jde o jejího přítele - tam jde o to, proč z něj má kdo strach, protože ten, kdo je v ohrožení trestního stíhání za výrobu a distribuci drog, je především on (a potažmo bohužel i Vaše kamarádka, protože o tom přinejmenším ví, takže by mohla být v případě trestního stíhání obviněna ze spolupachatelství). Takže existuje asi jiný důvod, proč z něj máte obavy. Ale jestliže je s ním Vaše kamarádka dobrovolně, tak je to zas její rozhodnutí, i když je pro Vás málo pochopitelné a nepřijatelné. Žádná zázračná odpověď, která by mohla jednoduše tuto situace vyřešit, bohužel neexistuje. Možná zkuste napsat o situaci víc a pokusíme se vymyslet, zda by se přec jen nedalo něco dělat.