P.Minarik
Cholka
Dobry vecer p. Minariku tak k tem antidepresivum, ne pan psychiater mi je nepredepsal,ale mela je schavane,a ja proste chtela vedet co to semnou udela. a Tak pomaholo mi to a docela dost,ve skole to bylo a celkove vse bylo dobry. Zavolam si tam zitra, nebo nebude lepsi kdybych si tam zajela,protoze ja opo telefonu,jsem docela narvozni,a nevypadne ze me to co chci,abych povedela?Urcite reknu,ze jste mi to doporucil! Pravda boli,dost me to boli,ja ano mate pravdu,drive jsem si to myslela,ze to bude bvelmi velky zavazek. ja si to rikam porad,ze je to jen zabava,ale furt me tvrdy ze me miluje,a ja ho taky miluju,ale ja to chci skoncit,ale nechci ho ztratit,ja nevim,proste vim jsem naivni,a ja chci to ukoncit,nemam ale sili,a zadnou podporu,abych ti dokazala,kdyz mu reknu,ze uz se neuvidime,hned zacne,Cholko co blaznis,co si zase slysela,ty si vystihla,a tak ale pak se k nemu zacnu lisat,protoze nevim co to dela,prithne si me k sobe,a ja jsem jak omamena,chci to ukoncit,vim,ze je to hra,a ze mi lze! Ju bude to mnohme lepsi,sestricce to ukazu,at me uz zacne chapat a podporovat me,fakt dekuju Vam hrozne,Preji dobrou noc a dekuju

Odpověděl: Jakub Minařík
No, tak jestli vám léky nepředepsal psychiatr, tak je neberte. A taky je otázka, zda to byla vůbec antidepresiva. :-) Kolegům napřed raději zavolejte, je to rozhodně vždycky lepší. Někdo na vás bude mít čas a bude vědět co potřebujete. A i když se budete vyjadřovat zmateně, tak to kolegové myslím pochopí. Jsou na to zvyklí. S tím vaším přítelem - nemusíte se s ním rozcházet. To není nezbytné. Si ujasněte oč jde a proč v tom chcete zůstat. Víte a vnímáte, že s ním nejste proto, že to má nějakou perspektivu, ale proto, že je to zábava (pro něj jistě, nejspíš i pro vás) a možná k kvůli drogám (protože je má a proto, že si můžete kdykoliv dát), ... Zkuste si stanovit hranici, která bude znamenat konec vztahu - možná když bude mít žloutenku typu C, nebo AIDS - nebo když budte nakažená vy - nebo až bude riziko, že vás vyhodí ze školy - nebo až jeho přítelkyně porodí ... Je dobré takové věci vědět a mít v nich jasno. Protože jinak se z toho budete velmi těžko vymotávat. Ještě mě tak napadlo, že pokud spolu máte nějaký sex, tak byste měla trvat na prezervativu - jednak kvůli otěhotnění, ale i kvůli tomu, že brání nákaze. Pokud vám řekne že je zdráv, neb jeho přítelkyni testovali, protože to se dělá se všemi těhotnými - tak vězte, že to nic nedokazuje. Nakazit jí nemusel, ale vás ano. Nu a sestře to ukažte. :-) Držím palce.