zrak a pervitin
inkognito
proc nikdy na pervitinu nemuzu poradne zaostrit napriklad na hodinky, na mobil atd. ale na velkou vzdalenost vidim vzdy normalne. muze mi pervitin zrak poskodit natrvalo? predem diky za odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
Tohle bude souviset se změnou reakce zornic. Dochází, jak jste si jistě všiml k jejich rozšíření a tím i poruše ostření. Pokud se podíváte do učebnice fyziky, tak tam najdete bližší vysvětlení.
Pokud se týká možnosti poškození zraku, tak je toho spousta. Například vzestup tlaku krve může způsobit prasknutí cév v sítnici. To má za následek krvácení a následně (při opakovaných rupturách poruchu vizu). Při injekční aplikaci může dojít k mikroembolizaci. Obé nebolí, ale přestanete postupně vidět. Při injekční aplikaci si také můžete do těla zanést některé infekce a může se stát, že vznikne absces v oku. To už docela bolí (spíš hodně, než docela) a oko se někdy musí vyjmout. Jsou to naštěstí spíše vzácné komplikace, ale ... Sem tam má někdo smůlu.