Prosba
marihuana
Dobrý den, moje dcera byla na substituční léčbě cca 4 roky (Subutex), nyní opět přešla na pervitin a asi i heroin. Nevidím již jinou možnost než se snažit ji přesvědčit o léčbě v nějakém komunitním centru. Je jí již téměř 21 let, takže bych ráda věděla jak postupovat, jaké jsou možnosti v tzv. komunitách, kterou mi můžete doporučit, nejlépe mimo Prahu (její přátelé). Moc děkuji za informace. Pavlína

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejlepší by bylo se obrátit na pražské Kontaktní centrum, Osadní 2, Praha 7, tel 283 872 186, kde by Vám jistě poradili ohledně vhodného typu léčby a budou mít aktuální informace o čekacích dobách a podobně. Myslím, že léčba v terapeutické komunitě mimo Prahu by byla na místě - takových komunit je v ČR několik a o. s. SANANIM, pod které patří i tato poradna, provozuje také dvě komunity v jižních Čechách (TK Karlov a TK Němčice). Vzhledem k jejímu věku bych spíš doporučila TK Karlov, kde jsou zaměřeni spíš na mladší věkovou kategorii. Léčba na Karlově je střednědobá a trvá obvykle kolem 6 měsíců. Podmínkou je zájem o léčbu a zaslání žádosti o léčbu spolu se životopisem, absolvování detoxu před nástupem do TK, zdravotní stav umožňující léčbu absolvovat. Léčba v TK Karlov se neplatí. Dále považuji za kvalitní například komunity TK Bílá Voda v Jeseníkách, TK Nová Ves u Liberce, TK Magdalena u Mníšku pod Brdy, TK White Light u Ústí n. L., ... V některých léčba poskytována bezplatně, někde je vyžadován příspěvek na léčbu v řádu 1 - 5 tisíc měsíčně. V tuto chvíli jde ale především o to, zda dcera má o léčbu zájem a je ochotná a schopná léčbu absolvovat. Zkuste zavolat do toho kontaktního centra, získáte potřebné informace, ale i podporu a budete se moci lépe rozhodovat, co dál.