Dekuju:Chci se lecit!pan doktor.MINARIk
Cholka
Dobry Den pane Minariku, Jsem z Rokycan,je u nas nejaka poradna,urcite,ale kdyby jste byl velmi laskavy a vyhledal mi neco co mi pomuze muze to byt i Plzen,tam klidne muzu dojizdet. Uz je mi trohu lepe,kdyz jsem nasla Vas,ulevilo se mi,ze nejak muzu se sverit a nekdo kdo je doktor mi muze nejakym tim zpusobem pomoc. Ano,chci dodelat skolu. Ale mam strach ze budu ve stresech. mam strach a nevim jak strach prekonat. Ten pritel,tak mate urcite pradvdu,ze on ma pervitin aja si ho drzim a kdyz dostanu chut,muzu si kdykoliv dat,a jsme rada,ze jste mi na to odepsali. Dnes mu to reknu,ze se nesmime vidat,i uz kuli jeho budou ci rodine. Ale co mam delat kdyz mi rika,ze me miluje a se svoji holkou je kuli diteti?ze chce byt semnou...? me chybi ze nemuzu najit normalniho kluka,kterrej nefetuje,proste ten vztah. kdyz budu s vami v kontaktu,a chcu se drzet vasich rad tak to zvladnu. Chcu se zeptat,ja premyslela jsem o tom ze bych to povedelala mamine,ale jen bych ji to naznacila,protoze si myslim,ze vzdycky mi pomohla kdyz sme potreobala vim,ze to bude hrozne bolet,ale kdyz to bude vedet nebude se tak ke me chovat,ale mam strach ze ji hrozne ublizim,neivim co mam delat,a je to i dalsi vec kdyby to vedela tak se budu snazit nesahnout na tu drogu a ani msylet,ze kuli mamine a sobe,hm.. Pak jsem se chtela zeptat o hledne prasku,detox,coz preci vylucuje ty latky z tela...?ale taky kdyz si na ne navyknu tak je budu brat furt..nebo ne..?drive jsme bralal antydepresva,ale nejak jsem to opomela,a zladla to pak bez nich.... dekuju moc,a preji krasny den. Cholka

Odpověděl: Jakub Minařík
Tak napřed ten kontakt: K-centrum Plzeň Havířská 11, 301 00 Plzeň Telefon: 377421374 Zatelefonujte si tam, vysvětlete kolegům co potřebujete a dohodněte se, že byste se tam zastavila. Klidně se můžete odvolat na moje doporučení. Kolegové vám nejspíš nabídnou pomoc, ev. vám doporučí někoho jiného. Taky by vám pomohli zajistit testy na HIV a virové žloutenky, případně další pomoc. Pokud jste užívala antidepresiva (předpokládám, že vám je předepsal psychiatr) - tak pokud to bylo kvůli nějaké depresivní poruše, nebo něčemu podobnému, tak bych vám doporučil kolegu. To ale ještě napište. Co se týče vašeho přítele - víte - za té konstelace jaká nyní panuje byste měla vědět, že vás má nejspíš pro zábavu. A až ho to bavit přestane, tak to skončí. Myslím, že to pro něj není nic jiného. Nic proti tomu, i vy to tak můžete vnímat a pak je to docela v pořádku. Pokud je takový vztah založený na vzájemné dohodě, proč ne. Mám ale trochu dojem, že pro vás ten vztah představuje nějaký závazek. Ohledně toho ostatního. Pokud mohu mít dobré doporučení, mámě bych to řekl až ve fázi, kdy to bude na dobré cestě (měla jsem problém a vyřešila jsem ho, zní mnohem lépe než beru pervitin a nevím co s tím :-) a nebo nepůjde jinak. Pokud mohu doporučit, promluvte si o tom se sestrou. Ví o tom, je starší a asi bude ochotná vám pomoci a podpořit vás. Klidně jí dejte přečíst tyhle dotazy, aby rozuměla tomu, co se děje. Ohledně toho ostatního - ty léky a bylinky budou stát do 100,- Kč, spíš ale míň. Jinak detox, nebo detoxifikace je proces, kdy se tělo očišťuje od drogy, u pervitinu není žádná zvláštní medikace nezbytná, člověk se cítí jen hodně unavený a podrážděný, ... A na to by ty vitaminy a bylinky měly docela stačit. Tak nemějte strach a zbytečně se neděste, nějakou dobu to bude složité, ale pak se to usadí. Chce to jen čas a trpělivost. :-)