jak postupovat
frajerka
Před 7 lety jsme řešili drogovou závislost tehdy 18tiletého syna- pervitin.Byl hospitalizován v Opavě,domů odešel na vlastní žádost asi po 6 týdnech.Zdálo se být vše v "pořádku".Je vyučen kuchař, poslední 2 roky pracuje v Praze (mimo trvalé bydliště),tudíž i kontakt s ním byl daleko menší.Nicméně alkoholismus jsme poznali i tak,ale utěšovali jsme se "menším zlem".Z okruhu jeho známých jsme zjistili krutou pravdu,krom těžkého alkoholika je znovu drogově závislý,bohužel nevíme konkrétní drogu,pravděpodobně kokain.Přesto,že vydělává slušné peníze,stihl v posledním roce vytvořit astronomické částky dluhů.Odmítá cokoliv přiznat,lže nám i kamarádům.Prosím o pomoc, jak postupovat,jednak jak jednat s ním,kam se prvně obrátit apod.Nechceme ztratit syna,trápíme se.Jsme fungující rodina- 29 let manželství bez problémů,ale tohle nezvládáme.Děkujeme

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud syn odmítá si problém přiznat, bylo by myslím lepší soustředit se na sebe a na své duševní zdraví a klid. Vím, že je těžké si připustit, že syn znovu začal brát a Vy s tím teď nemůžete nic dělat. Nejdřív se ale musí pro změnu rozhodnout on sám. Jinak se budete Vy jen vyčerpávat a investovat energii do pomoci, o kterou on nemá zájem. Kromě toho a takovou dálku stejně není možná žádná kontrola, tím spíš je to pouze na něm. Měl by vědět, jak se k jeho braní stavíte, a že jste ochotni mu pomoci, jakmile se rozhodne pro změnu, ale do té doby bych se spíš soustředila sama na sebe. Po tom, co jste s ním už prožili to pro Vás musí být velká zátěž a rozhodně si zasloužíte také nějakou péči. Zatím bych tedy hledala odborníka spíše pro kontakt s Vámi, který by s Vámi detailně probral jak teď postupovat, aby celá situace dál nezatěžovala Vaše manželství. Můžete se obrátit na AT poradnu ve Vašem okrese, nebo na psychologa či psychiatra, která má zkušenosti v oblasti závislostí. Pokud byste potřebovali konkrétní kontakt, dejte vědět.