prášek
kišulka
Chtěla bych se zeptat. Mám 15-tého syna a dnes ráno mu z riflí vypadl nějaký bílý prášek zabalený v sáčku. Včera večer, když přišel z venku, měl zvláštní pohled a výraz. Nevím, jak tuto situaci řešit a bojím se toho nejhoršího - že můj syn taky bere ...........

Odpověděl: Jakub Minařík
No, podle toho co píšete, je celkem možné, že syn bere. Asi bych v první fázi se ho na to zkusil zeptat (asi to popře) a tak ho požádat, jestli by vám dal moč na toxikologický rozbor. Předtím se ale zkuste zkontaktovat a poradit s nějakým centrem, které se zabývá léčbou nebo poradenstvím v oblasti závislostí. Bez toho bych ten test považoval za ne úplně smysluplný, protože se dozvíte možná co se děje, ale nebudete vědět co s tím a můžete někdy nadělat více škody než užitku. Ten toxikologický test má cenu udělat jedině obratem (tzn. z moči, kterou naberete nejlépe dnes), protože detekovatelnost drogy je v závislosti na dávce a celekm rychle množství metabolitů v moči klesá. Pokud naberete moč doma, tak je možné jí skladovat v lednici. Jinak - testy koupíte v lékárně (považoval bych za smysluplné testovat pervitin, heroin, kokain, extázi, benzodiazepiny, možná i THC), tam taky dostanete další potřebné věci - šampusku, ev. lahvičku na moč. Moči naberte raději víc, kdyby došlo k laboratornímu vyšetření, je optimální mít alespoň 100 ml. Kdybyste měla obtže s interpretací testu, tak můžete zavolat do toxikologické laboratoře v Praze Na bojišti, poradí vám. A nebo napište. Test může s lecčíms interferovat - léky, jídla s mákem (mák udělá pozitivitu na opioidy, tedy heroin). Jestli máte ten prášek, tak pokud jej ukážete kolegům, tak vám možná budou schopni říci oč se jedná. Kontakty najdete v rubrice kontakty, ev. kdyby bylo třeba, napište odkud jste někoho vám doporučím. P.s. Zbytečně se neplašte, když zachováte chladnou hlavu má celá situace mnohem lepší prognosu než když zpanikaříte. :-)