sem uplně hrozna...
bez smyslu života............
ja vim že sem uplně hrozna,že nevím co chci nebo spíš vím CHCI PŘESTAT S DROGAMA ale kdybych ztratila me kamarady a hlavně meho kluka ktereho ŠÍLENĚ MILUJU A ON MĚ TAKY A s ním si taky hodně rozumím(ted tí rozumět nemyslim jen v drogach ale celkově)...včera se mi zase povedlo hulit jen jednou a dneska sem si taky ještě nedala což je pro mě docela uspěch....ALE JA PROSTĚ NECHAPU,JAK JE MOŽNE ŽE BYCH BYLA ZAVISLA NA TAKOVEM ZELENEM SVINSTVU,co mam dělat????????nechci si kazit zdraví a utracet za to prachy,ALE TA CHUT.......je to hrozne...kde mam najit aspon kapičku silne vule abych to dokazala a abych nespadla ještě níž?????dost často ted na sobě i pozoruju změny nalad,myslite že to bude travou???a taky sem šíleně přecitlivěla šak to sem vam už říkala...ALE NEVÍM KOMU SE MAM VYPOVÍDAT,memu klukovi říkam skoro všechno ale to jak na tom sem to netuší myslí si že sem ok,ale neni to tak......a ještě bych se chtěla zeptat jak je možne že muj kluk i kdy travu huli už dlouho a před tim bral perník,když si řekne že hulení omezí tak to da uplně v klidu a mě to nejde???a taky mam jeden dotaz s kterym si nevím rady:jak muj kluk bral ten perník tak si to parukrat dal i nitrožilně a hodně se bojim jestli není nějaka možnost že by MĚL AIDS??? nevim totiž jestli si to nedaval stejnou jehlou jak jeho kamoši byl totiž jednu dobu fakt na dně,a nechci se ho na to ptat.v te době jak tak hodně bral pernik sme se neznali.....ale spolu sme šnupali......je to možne aby měl tuto nemoc???byli sme totiž se školou na přednašce o AIDS a říkali tam že na člověku to nemužeme poznat....napište

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás těžké, ale opravdu to nejde udělat bez toho, aby člověk trochu změnil life style. Jinak budete stále s lidmi, kteří hulí, v situacích, kdy se hulí a budete stále pod tlakem si zahulit, a taky s největší pravděpodobností hulit budete. Závislost na marihuaně je veskrze výjimečná záležitost. Přestat hulit obvykle není tak obtížné, jak by to mohlo vypadat. Jde jen o to, jestli to opravdu chcete - což je ten problém, který řešíme celou dobu. To je potřeba, abyste si rozmyslela, protože jinak se Vám to přestávání nepodaří. Skoro si říkám, že ta závislost je na tom life stylu, a nikoli úplně na té trávě... A pokud Váš přítel nemá problém kouření trávy omezit, tak by bylo možná dobré začít od toho - protože přinejmenším když on bude hulit méně často, a bude vědět, že vy taky chcete hulit méně často, tak by se Vám mohlo podařit to aspoň omezit. Samozřejmě, že změny nálad a přecitlivělost mohou souviset s kouřením trávy. Jen si tak vzpomínám, že jste ale před nedávnem měla i houbičky, a to dokonce dvakrát, a taky jste si před nějakou dobou dala pervitin. Ony takovéhle zážitky taky člověku na psychické pohodě a stabilitě nepřidají. Ohledně té nákazy HIV/AIDS: v ČR je naštěstí mezi uživateli drog tato infekce velmi málo rozšířená, ale jistá pravděpodobnost, že by se to mohlo stát, tu je. Tak mě napadá, že by bylo na místě si nechat udělat testy. Zkusím Vám najít nějaký kontakt, kde by je Vám i příteli mohli udělat, protože je lepší mít klid. I když ta pravděpodobnost, že by byl přítel HIV pozitivní, je velmi malá (ovšem pravdou je, že HIV taky není jediné, čím se mohl nakazit - ona taková hepatitida typu C taky není žádná legrace, a to je infekce, která je v drogové populaci mnohem častější). Poznat to na člověku obvykle skutečně na první pohled není, a to jak u HIV, tak u hepatitidy. Ale zas bych být Vámi zbytečně nepanikařila. Napište, jak to s Vámi vypadá, a já Vám do té doby dohledám nějaké ty kontakty. Krom toho by možná fakt nebylo od věci zajít se někam poradit i ohledně těch drogových problémů, nejen si nechat udělat testy, ale to je na Vás. Zatím přeji hodně štěstí.