Jací lidé?
iwe
Jací lidé nejčastěji sahají po drogách?Jsou to hlavně lidé s nějakými problémy?Jaký je jejich průměrný věk?A jak nejlépe pomoct např. svému příteli nebo sourozenci když zjistíme že bere jakoukoliv drogu?

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, já si vždycky myslím, že když člověk zpracovává nějakou seminární práci, tak by se měl naučit pracovat se zdroji informací. To tedy děláte i touto cestou, jen mám takový pocit, že to není úplně ono. Protože, pokud tomu dobře rozumím, tak si žádné svoje poznatky neujasňujete (to jako že byste chtěl poradit tam, kde jsou vámi získané informace z více zdrojů v rozporu), ale ptáte se na informace, které lze považovat, alespoň v této rovině za elementární. A když si sednete k internetu a nebo se podíváte do knih, tak tam mnoho informací, najdete. A je od vás milé, že mě budete citovat, tak by to ostatně v seminární práci mělo být. U lidí, kteří s drogami začínají se špatně určují nějaké identifikační faktory. Existují faktory, které mohou disponovat k rozvoji závislosti - například latentní nebo manifestní depresivní, či úzkostná porucha - užití drogy člověku přinese úlevu od utrpení, má pak tendenci drogu opět vyhledat. Nejvhodnějším typem drogy pro lidi s výše zmíněnou komorbiditou jsou tlumivé látky (heroin, alkohol). Rohle je docela významný faktor, protože psychiatrická komorbidita (tedy souběh více duševních onemocnění současně) mezi uživateli drog je kolem 80%. Více najdete, když propátráte server www.drogy-info.cz. A myslím, že tam najdete mnoho informací, na temata, na která se ptáte. Ohledně možností pomoci bych doporučil navštívit kolegy v nějakém zařízení a promluvit s nimi na toto téma. Konatakty najdete v v rubrice kontakty. Tak ať vám to jde od ruky. :-)