Sen
Lucka
Chtěla jsem se zeptat,je mi 26 let a 5let abstinuji,brala jsem heroin. Čas od času se mi zdá sen o drogách,jsou tam lidé s kterýma jsem brala, někdy si i dám v tom snu a pak mám druhý den divný pocit, není to příjemný. A tak se chci zeptat, zda bych měla někam zajít nebo se to abstinujícím stává a není to problém. Můj životní styl je pohodový, jsem dost spokojená, ale ty sny - zkrátka nevím, jestli to není "prapůvodce" nějakého nedořešeného problému. Lucka

Odpověděl: Martin Hulík
To by bylo na delší povídání, můžu vám nabídnout jen pár nápadů: jestli jsou vaše sny o drogách problém, nebo je to o.k., je jen na vašem posouzení. Je-li to tak nepříjemné, že stojí za to investovat čas a energii do konzultace (byť jednorázové) s odborníkem, určitě to udělejte.
Ty sny mohou být svým způsobem i užitečné, třeba k tomu, že vás mohou udržovat ve vztahu k drogám v bdělosti a opatrnosti - to jistě není na škodu ani po dlouhé době abstinence.
Ve snu si člověk může dovolit i to, co je v reálu nepřípustné, zakázané, destruktivní... Je možné, že tyhle sny jsou takový ventil. Pracovat s nimi by mohlo být užitečné.
Vaše úvaha, že ve vašich snech se ozývá nějaký nedořešený problém, může být správná. Je možné, že se to týká vašeho drogového období nebo i něčeho před ním. Když do toho půjdete, asi narazíte na věci nepříjemné a bolestivé. Na druhou stranu, obvykle se to vyplácí.
Když se rozhodnete někoho kontaktovat, nabízím naše zařízení: Doléčovací centrum Sananim, tel. 02/6843615.
P.s. Blahopřeji k 5 letům abstinence, to je fakt úspěch. :-)