Chci se lecit
Cholka
S Pervitinem jsem zacala ve 14 letech rok 2004 brala snupanim{vyskousela jsem to i nitrozilne,a nedala bych si to uz,chci se z toho dostat} jsme ho obcas,slo to nevyzadovala jsem ho kazdy den,pak prisel rok 2005 a to same,az do cervana. poznala jsem jednoho kluka,Od te doby jsem ho brala pravidelne kazdy den,do poloviny zari,pak jsme se rozesliale stim klukem jsem nebyla kuli tomu,ale kuli tomu,ze sem ho mela rada,a nevedela jsem to o nem. Uz jsem nemohla porad jsem rikala a byla to pravda ze nemusim ze to nepotrebuju,proste drzela sem se ,a poznala sem kluka kterej ma holku a ceka sni mimino,miluju ho on me taky,je to taky fetak asi 4 roky,ja sem abstinowala a on si to predenou daval a ja se drzela pak uz sem nemohla a prisel na me abstak po skoro mesici,a pak sem to vydrzela a myslela si,ze kdyz si dam ze cchi zzase mit ten stav,ze pak se vyspim a pohode,jako kdyz sem si to rikala,ale ono opak,nezvladla sem to. Tomu klukovi je 26,me ted bude v prosinci 16,mam zkazenej zivot,segra mi rekla ze sem fetak,nic nedokazu a pro mamu tak uz mi v nicem neveri,cchi to mame rict,a me je uz jedno jestli me vyhodi,protoze nemam duvod uz zit,stratila sem pratele nemam za kym jit,u nas vsichni hulici,presli na piko,nestykam se tu uz s nikym ma kamoska,holka presla na heroin,ale uz to neni ma kamoska,wyuzila me,a wona proste chce fetowat pro nic uz nic neexsistuje,vsechno se kazi,a ja nevim,proste chci nejak se z toho dostata nebo umrit,protoze vim ze mame a segre sem na obtiz a myslim to wazne. Cholka

Odpověděl: Jakub Minařík
Nepanikařte. :-) Neberete tak dlouho, aby se s tím nedalo něco udělat, zvláště v tom případě, když s tím chcete něco dělat sama. Navíc je vám 16 a to s tím zkaženým životem nebude tak horké. Je asi pravda, že teď se necítíte dobře a je to dost těžký, ale myslím, že je to jen teď a tady a za pár týdnů to tak být nemusí. Nu, co s tím: Tak mě napadá, že kromě léčby ústavní (tedy v psychiatrické léčebně a nebo v terapeutické komunitě kdesi v hlubokých lesích), existuje také léčba ambulantní. Její dostupnost je v některých regionech prolematická, ale všude se najde někdo, s kým můžete pohovořit o problémech spojených s drogama a těžkostech abstinence. Takže když napíšete odkud jste, pokusím se vám nějaký takový kontakt obstarat. Abstinovat můžete ale klidně začít hned. Pokud mohu mít dobré doporučení, tak se vyvarujte kontaktu s lidmi, kteří berou. Zůstaňte doma a nikde se netoulejte. Chvíli se budete cítit jako v kleci, ale pak to přejde. Nějakou dobu se sice budete cítit sama a ztracená, ale to bude trvat jen pár týdnů, pak se to spraví. Začnete si zase rozumět s lidma, kteří neberou a budete mít docela obyčejné starosti. Víte, taky mě tak napadá, že ty vztahy (ať přetelské, nebo partnerské), které člověk má v souvislosti s drogama za moc nestojí. Za chvíli zjistíte, že i když možná tam na začátku něco bylo, tak teď už je to jen piko. A taky mě napadá ještě jedna věc. Lidi, kteří začínají abstinovat, tak někdy udržují vztahy s lidma co berou proto, aby se udrželi k drogám blízko a mohli si kdykoliv dát. A taky si většinou dají. V době kdy to dělají, tak to většinou nevidí uvědomí si to až s odstupem času. Takže i když budete mít pocit, že někoho kdo bere piko milujete a nemůžete bez něj být, tak většinou milujete jen to piko a ten člověk je jen takový prostředek, abyste se sama před sebou cítila alespoň tak, že se sama na sebe můžete podívat do zrcadla. To co se nám děje v hlavě je někdy zatraceně pomotané. Já například po 500 hodinách psychoanalýzy zjistil, že to je ještě mnohem větší zmatek, než jsem si vždycky myslel. :-) No, tak napište, já vám zkusím sehnat kontakt. A zkuste abstinovat a nedělejte si starosti. Zvládnete to. Jo a málem bych zapoměl. Kupte si v lékárně čaj z meduňky lékařské a tablety vitaminu B1 a B6 (thiamin a pyridoxin) - ale samostatně, ne B-komplex, nebo nějaký multivitamin. Ten čaj je na uklidnění (pijte několik šálků denně) a ty vitaminy pomohou mozku, aby se dal do kupy. Chcete přece dodělat tu školu, na kterou jste se chtěla dostat, ne? :-)