pervitin
lola
Dobrý den, potřebuji se poradit s nějakým odborníkem ohledně drog.Je mi 40 let a zjistila jsem, že moje dcera bere pervitin asi 1/2 roku.Rozešla se s přítelem a neůže to unést.Proto sáhla na tu drogu a už je závislá.Když mě na to upozorňovali lidi kolem nechtěla jsem tomu věřit,až pak jsem si začala všímat zvětšené zornice atd.sama se k tomu přiznala.Pořád si vymýšlí,ukončila školu a žije nevím kde s kamarádem, ketrý ji zasvětil do těch tajů.Vždy slíbí, že přijde domu, ja ji čekám a ona přijde za 3 dny jen aby se umyla a převlíkla.Ja ji vemu klíče, aby chodila v době kdy se domluvíme abch ji viděla a marně domlouvala...ale pak mi napíše sms jak všechno lituje a už chce být doma jak mě má ráda.Tak j a ji zase uvěřím a klíče ji vrátim,a tak to jde dál a dál.zatím nic neukradla jen si veme potaviny...tak si myslím, že klíče by měla mít aby se dostala ďomu.A právě tady je můj dotaz.Jestli ji mám vzít klíče a chovat se, že mi na ní nezáleží?jak mi radí přátele?Říka, že neche do komuinity a já ji objednala i když jí je 18 let.A nevím jak ji donutit v tomto věku,aby tam šla.Můžu jí doma zamknout?Ja nevím co dělat.jen slibuje a nikdy to nedodrží.Ale msm-kami mě vždy uklidňuje.Byla jednou v poradně u psychitričky a řekla, že tam čekla 2 hod.a u ní pak byla jen 5 minut.že na to se může vykašla, že čekala, že se ji bude věnovat a rozebírat a ona ji jen vypsala doporučení do komuinity.Jsem bezradná protože ji chci pomoct.Pervitin bere 1x týdně ale je i období když 2x za den, jak mi to řekla.Budu čekat na odpověď.Předem děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Z toho co a jak píšete, bych považoval variantu, že se zajdete někam poradit za nejrozumější. A je spousta míst, kde je něco takového možné. Rád vám nějaký kontakt doporučím, pokud budu vědět, odkud jste. Snad jen v krátkosti: No, pokud mohu mít doporučení, tak bych ty klíče dceři nenechával. Píšete, že zatím nic neukradla, tak bych to zbytěčně nepokoušel. Znám rodiče, kterým zůstali jen holé stěny. Taky soudím, že dcera nebere 1/2 roku. Spíše alespoň o rok víc. Odpovídal by tomu její stav, tak jak jej popisujete a taky moje zkušenost - rodiče se to dozví až když se začne rozvíjet závislost, resp. až když je rozvinutá - to je tak za 1- 1,5 roku. Jinak dcera vás uklidňuje SMSkami pravděpodobně v době, kdy je intoxikovaná pervitinem. To pak má člověk spoustu sebedůvěry a plánuje si, ... Ale u toho taky zůstane. Víte, dcera přestane brát pravděpodobně až tehdy, když bude mít nějaké obtíže. To možná můžete urychlit, když jí odmítnete dělat servis typu praní, vaření jídel, ... Protože ono je celkem snadné brát drogy, když se maminka stará. Když se starat přestane, tak je to horší. V tom mají vaši přátelé pravdu. Na straně druhé, kdybyste se rozhodovala před ní zabouchnout dveře nadobro, tak bych vás možná brzdil. K takovému kroku musí být člověk připravený. Držím palce a napište, pošlu vám kontakt.