marihuana
zzz
Dobrý den, ráda bych se zeptala kdy vzniká závislost na marihuaně. Příbuzný kouří marihuanu, nevím kolik, ale začínám se domnívat, že u něj vzniká závislost. Minimálně rok se u něj projevuje porucha spánku. Dokáže prospat třeba dva dny a pak zase vůbec nespat. Jeho matka se domnívá, že je to následek po havárii(asi tak před rokem), kdy u něj došlo k vnitřnímu krvácení a byla odebrána myslím slezina. S příbuzným nežiji v domácnosti,ale mám pocit, že porucha spánku začala již dříve. Je možné, že je tento stav skutečně vázaný na havárii, nebo je zde možná závislost. Matka jej objednala na krev, nicméně tam nedošel.Můžete mi poradit, jak zjistit závislost? Existuje prý nějaký test na moč, kde se dá pořídit a zda zachytí právě i marihuanu? Mockrát Vám děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, závislost se dá zjistit pouze poměrně podrobným vyšetřením u psychiatra. Je to soubor různých klinických příznaků, které nakonec k diagnose vedou. Z toxikologických testů se dá zjistit leda užití drogy, případně pravidelné užívání v nedávné době. Závislost v žádném případě. A závislost na konopí je fakt dost raritní záležitost. Vzniká opravdu málokdy. Ty poruchy spánku nejsou pro konopí moc typické, spíše bych odhadoval užívání jiné drogy. Poruchy spánku, s následným několika prospanými dny spíše ukazuje na pervitin. A bývá k tomu hubnutí a výřečnost a frenetická aktivita s nechutenstvím, následně vlčí hlad a únava. No, asi ještě napište.