Maca
Dobrý den psala jsem vám o svém bývalém příteli který bere pervitin.Tak jsem ho včera potkala choval se tak jako před těmi 4 měsíci měl dobrou náladu dobře si popovídali.Za vše se mi omlouval řekl mi že si uvědomuje až teď že neumí řešit problémy že to měl tenkrát vyřešit jinak a že mě neměl vyhazovat a rozcházet se semnou.Po tom co mi tohůe řelk jsem se rozhodla že mu to řeknu.Už tak měsíc si nejsem jistá jestli nejsem v jiném stavu.Čekala jsem že mi vynadá že to určitě není jeho ale on tohle vůbec nezmínil.Je mi 17 ale jelikož jsem katolička tak bych na potrat nešla a on mi jednou řelk že kdyby ta situace nastala tak by ani nechtěl abych šla na potrat.Domluvili jsme se že se ještě uvidíme a že až budu něco vědět tak se mu ozvu a proberem to.Je možné že se během týdne takhle změní.minulý týden sme se pohádali a a teď mě potkal když kolem mě projížděl autem vrátil se a odvezl mě domů celou cestu byl takhle v pohodě.Nechápu to já když se s někym pohádám tak se to ve mě drží dlouho a sama za tím člověkam nejdu abych se mu omluvila i když je třeba vina na mojí straně.Ale na co jsem se chtěla zeptat kdybych byla těhotná může to že přítel bere pervitin na dítěti zanechat následky a jaké?děkuji Máca

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že se Vám ulevilo, že se přítel chová v pohodě. Jen bych na Vašem místě neviděla situaci tak jednoduše. Nevyplývá mi z toho, zda ex-přítel bere pervitin (nepředpokládám, že by ze dne na den přestal a začal se chovat úplně jinak, a i kdyby ano, neznamená to, že si po týdnu nevezme zas), zda u něj stále bydlí dívka, která s ním bere drogy. Navíc - napadá, že mohl být klidně pod vlivem pervitinu i v tomto případě, kdy jste se potkali - člověk pak občas bývá takový hovorný, empatický a v pohodě... Tím Vás nechci děsit, může to tak být a nemusí, jen si myslím, že člověk, který se s Vámi rozešel, vyhodil Vás z bytu a nastěhoval si tam kamarádku, která také bere pervitin, se změní během jednoho týdne. Ohledně toho těhotenství - kupte si těhotenský test, případně zajděte za gynekologem, abyste měla výsledek potvrzený. Pak bych teprve začala něco řešit. Pokud budete těhotná, bude to pro Vás velmi složité, když si dítě ponecháte. To, že nechcete jít na potrat plně chápu, jen myslím, že pro Vás to rozhodování zda ano či ne bude ještě velmi komplikované. Mít díte v sedmnácti, s partnerem, který se s Vámi v zásadě rozešel a navíc je uživatel drog, není zrovna cesta, kterou by se člověk za normálních okolností chtěl vydat. Pokud byste byla v jiném stavu, tak sice není riziko, že by bylo nenarozené dítě ohrožené tím, že partner bral pervitin (pokud jste nebrala žádné drogy Vy, tak by žádná rizika poškození plodu související s drogami neměla nastat), ale problém je v tom, jak zajistit dítěti adekvátní péči a zázemí. Závěrem: v prvé řadě udělejte něco pro potvrzení či nepotvrzení těhotenství. Pak napište a uvidíme, jak budeme postupovat dál. Zatím držím palce.