...
alexander
Chcel by som poznat ako prebieha predavkovanie liekom "prestarium" Ako posobia hypnotika tretej generacie benzodiazepinove hypnotika pri predavkovani. Nastava smrt v bezvedomy? Bez krcov a paniky?

Odpověděl: Jakub Minařík
Prestarium (Perindoprilum erbuminum) je inhibitor angiotensin konvertujícího enzymu, který za normálních okolností spouští kaskádu dějů, na jejímž konci je vzestup krevního tlaku. Inhibicí tohoto enzymu je dosaženo poklesu krevního tlaku, zvláště tam, kde je příčina hypertenze v ledvinách (tam se ten enzym produkuje - pokud dojde k hypotenzi - fyziologicky zabraňuje hypoperfuzi ledvin). Při předávkování dojde k vážné hypotenzi (velmiu nízký krevní tlak), šoku, apatii, bradykardii (zpomalení srdeční akce), poruchy elektrolytů (tedy iontového hospodářství) a ledvinému selhání. Jde o ohrožení života, pacienta je třeba hospitalizovat na jednotce intenzivní péče, ... Ta hypnotika by měla způsobit útlum nervového systému, který nakonec vede ke smrti. Zda při tom člověk zažije paniku - to nevím jistě, přece jen když člověk umírá, tak se může dít lecos. Ale benzodiazepiny by měli paniku utlumit. Křeče bych také neočekával, leda v souvislosti s hypoxií a postupným odumíráním mozku. No, stačí? :-)