BZP
Patří mezi příznaky užívání benzodiazepinů (zolpidem, alprazolam) příznaky jako: setřelá a zpomalená řeč, nelogická řeč (od věci), motorická nešikovnost a pomalé tempo výkonu, pomalé buzení se po spánku, grimasování, funění, neúčelné chování? Jak ovlivňují tyto BZP velikost zornic? Jaká je normální velikost zornic a co ještě ji může ovlivňovat (únava, stresy)? Děkuji, Markéta

Odpověděl: Jakub Minařík
Vezmu to podle toho jak to píšete: Setřelá a zpomalená řeč, nelogická řeč (od věci), motorická nešikovnost a pomalé tempo výkonu, pomalé buzení se po spánku - ano, to sedí, ale projeví se to až po vyšším dávkování, tedy - člověk musí být relativně předávkovaný. V normálních terapeutických dávkách by se to objevit nemělo. Grimasování, funění, neúčelné chování - to na BZO moc nesedí, spíše bych v tom hledal pervitin, resp. dohromady možná kombinaci pervitin-BZO. Jak ovlivňují tyto BZP velikost zornic? - nevýznamně. Jaká je normální velikost zornic a co ještě ji může ovlivňovat (únava, stresy)? - velikost zornic ovlivňuje mnoho faktorů a doporučil bych se za tím účelem podívat do patofyziologie. Normální velikost je různá, podle světelných podmínek, resp. jejich změn. Hodně světla a přechod z tmy do světla - malé zornice, málo světla a přechod ze světla do tmy - velké. V posuzování nezapomeňte, že intenzitu světla je dobré objektivizovat - protože oči se světelným podmínkám přizpůsobují. Norma se nedá moc určit, je to spíše otázka zkušenosti. Z drog velmi významně zornice ovlivňuje pervitin (mydriáza) a heroin (mioza). Proč se vlastně ptáte?