Dobrý den, potřebovala bych od vás poradit.Syn (23 let) který žije trvale v Itálii již 3 roky používá nevím jakou drogu a minulý týden napadl otce s kterým žije.Nepracuje, přes den spí a v noci chodí ven s kamarády. Já tam jedu tento týden abych si s ním promluvila. Vím, že pokud nebude sám chtít tak ho nemohu donutit k léčbě. Vzhledem k tomu, že mám pocit, že se jeho agresivita vůči ostatním stupňuje, mám strach aby někomu neublížil. Nevím jak postupovat a zda je možné požádat nějakou instituci( která bude podobná naší) aby ho umístili v léčebně. Předem děkuji za odpověď. jitka

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, pokud byste nabyla dojmu, že vidí věci které nejsou, vymýšlí si složité konstrukce plné pronásledovatelů a je nebezpečný lidem kolem sebe, tak myslím, že postup bude podobný jako u nás. Zavolat záchranku, oni ho již zpacifikují a odvezou na vyšetření. Nic jiného se udělat asi nedá. Každopádně můžete požádat o pomoc psychiatra a nebo kolegy v nějakém protidrogovém zařízení. Pomohou vám. Kontakty vám ale asi bohužel nepošlu. :-( P.s. Podle vašeho popisu by se mohlo jednat o nějaké psychostimulans - kokain, amfetamin, pervitin, ... To lidi obyčejně ve dne spí a v noci jsou aktivní. A mohou mít někdy bizarní a násilné chování. Není to tak vyjimečné, že někoho napadnou. Velmi často pod vlivem nějakých nereálných představ. Takže, buďte opatrná a kdybyste byla na pochybách, zavolejte lékaře a on už jeho stav posoudí.