Jak postupovat
SOS
Dobrý večer, bohužel mám jistotu, že dcera-stu- dentka opět sklouzla k pervitinu.Důkazy jsou v jejím deníku, jinak vše celkem úspěšně maskuje. Nechci čekat , až to zase rozjede ve velkém stylu, prosím o kontakty na poradnu Sananim.Je možné domluvit si schůzku apřijít společně ? Chtěla bych si s ní promluvit v pří- tomnosti terapeuta a dopátrat se toho, co ji trápí a co já třeba dělám špatně, abych jí mohla pomoci.Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte obavy, aby se situace zas neopakovala, pokud už dcera podobný problém měla. Myslím, že by bylo fajn s dcerou promluvit o tom, že o jejím nynějším užívání víte a pokusit se jí přimět k návštěvě odborníka. Jen si říkám, zda mít informace z jejího deníku je ta nejlepší cesta - pokud by to dcera zjistila, dost blbě se to vysvětluje... O. s. SANANIM má několik zařízení, na něž je možné se v Praze obrátit. Pro Vás by v tuto chvíli bylo nejvhodnější se obrátit na Denní stacionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7 - Holešovice (nedaleko Veletržního paláce), tel 220 80 31 30. Myslím, že by neměl být problém přijít společně a domluvit se na dalším postupu. Obávám se, že to ale bude na delší lokte než aby se to vyřešilo jednou schůzkou. Ve stacionáři lze absolvovat případně ambulantní léčbu nebo pro dceru domluvit pravidelné konzultace. Pro rodiče funguje každé úterý v podvečer rodičovská skupina nebo spíše konzultační hodiny pro rodiče (neschází se zde pravidelně skupina o velkém počtu lidí, spíš se přijde poradit ten, kdo zrovna potřebuje, takže se tam sejde maximálně několik rodičů či příbuzných drogově závislých klientů). Zavolejte tam, domluvte se a uvidíte. Zatím držím palce Vám i dceři.