Co mám dělat?
Katy
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Před třemi roky jsem se poznala se svým nynějším přítelem. Dozvěděla jsem se, že před tím bral asi půl roku pervitin." Ted už ho neberu", tvrdil a já mu věřila. Za dva doky se opět po dlouhé době potkal s kamarádem, s kterým v tom předtím jel a já se zanedlouho dozvěděla, že si zas dal. Od té doby si prý dá tak 1, 2x do měsíce, prý aby se odreagoval, vypovidal se a vyřešil své problémy. Prý na tom není závislý a má to pod kontrolou. Ze prý už ví, co ta droga dokáže a že si dává pozor. To ale říká většina lidí, kteří jsou na něčem závislí. Proto bych se chtěla zeptat, jestli je to možné, nebo jestli je můj strach o něj oprávněný. Nechci ho ztratit, ale k tvrdým drogám mám odpor. Má hodně těžký život a náš vztah je také plný problémů, tak mi tvrdí že mu pervitin pomáhá je vyřešit, nebo na ně na chvíli zapomenout. Náš vztah tím nijak nenarušuje, krom toho, že se nemůžu vyrovnat s tím, že bere drogu i když jen občas. Poradte mi prosím. Já s pervitinem nemám zádné zkušenosti, tak nevím jaká je tahle psychická závislost na "perníku".Je težké s tím přestat asi tak jako s kouřením? Katka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, není úplně nemožné, že by Váš přítel opravdu užíval pervitin 1-2x do měsíce a frekvenci nezvyšoval. Nicméně, pokud už měl s drogami jednou problémy, je dost jednoduché spadnout do nich znovu, např. když se najednou vynoří víc nesnází v životě než obvykle. Takže i kdyby tomu tak bylo, stejně bych asi nebyla úplně klidná. Píšete, že jeho braní drog Váš vztah nezatěžuje, jen Vám vadí. To mi nepřipadá málo. A taky bych se asi úplně nespokojila s odpovědí, že mu droga pomáhá řešit problémy - to je nesmysl, droga je jen utlimí a oddálí, ale rozhodně nikdy nevyřeší a ony pak stejně zase někde vyplavou. Kromě toho, pokud máte problémy ve Vašem vztahu, měl by je řešit s Vámi a ne s drogou. Asi by mi taková jednoduchá výmluva nestačila... jestli je pravda, že užívá pervitin jen jednou či dvakrát měsíčně, neměl by mít problém s tím přestat úplně, alespoň by se naučil řešit své problémy jinak. Psychická závislost se sice na pervitinu tvoří dost silná, ale při takové frekvenci by neměla být velkou překážkou.