trava a rodice
223
Mohli byste mi prosim poradit, co muze clovek delat, kdyz mu rodice doma najdou vetsi nez male mnozstvi marihuany! A pritom byl do ted rodici povazovan za slusne dite a rodice berou marihuanu skoro stejne jako heroin a chtej ho odvlict do K-centra a radit se cela rodina s psychologem??? Prosim poradte. Myslim, ze podobny problem ma vic lidi. Dik moc! Snouty

Odpověděl: Martin Konečný
Dobrý den "223", nevím bohužel kolik je vám let, ale z vašeho dotazu předpokládám, že stále ještě bydlíte u rodičů. Pokud je vám méně než 18 let (nebo už to, že s rodiči bydlíte - asi vás i živí, atd.), rozumím tomu, že mají potřebu s "tím" něco dělat - vyhledat odborné zařízení a konzultovat situaci s odborníkem (zvláště pokud jste jim až do teď nastavoval pouze masku, že jste "slušné dítě" /netvrdím, že nejste/ - to pro ně může být celkem šok). Přechováváte-li doma větší než malé množství marihuany znamená, že jste se dopustil trestného činu (čímž vystavujete riziku nejen vás, ale i vaše rodiče - zvl. pokud vám není ještě 18 let). V tuto chvíli bych (být vámi) zašel s rodiči do odborného zařízení (pokud máte zájem o ujasnění a uklidnění situace) a probral to s někým "nestranným" - někdo kdo vašim rodičům poskytne jistá vysvětlení a objektivní informace ohledně marihuany. Když tak můžete nabídnout kontakt rodičům na K-centrum tel.: 83 87 21 86 (je potřeba se dopředu objednat) nebo např. Prevcentrum tel.: 22 56 18 21. Z vašeho dotazu je cítit, že tohle není cesta, kterou jste se chtěl ubírat. Na konci vašeho dotazu píšete, že podobný problém má pravděpodobně více lidí - zkuste se na to podívat očima vašich rodičů. To, že i vy sám vnímáte, že je to problém - tak to asi problém skutečně bude - ať už pro rodiče samotné (pravděpodobně větší) nebo pro jejich děti - vás. Možná na shledanou. MK