PERVITIN
Katy
Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Muj pritel kouří pervitin a to asi tak 2x do tydne(nechlubi se mi tim, tak jen co jsem se dozvedela). Rozesli jsme se a nejakou dobu nevideli, pak jsme se opet zacali schazet. On vi, ze nenavidim drogy a tak mi rekl, ze uz je nebere. Ze se vsim prestal. Ja se vcera dozvedela, ze si "obcas" dava stale. Nechce priznat, ze je na tom zavisly. Porad tvrdi, ze je to jeho styl zabavy a ze mu ho nemuzu brat. Ze to nepotrebuje a nevyhledava, ale kdyz ma moznost a chut, tak si da. Velmi me miluje, tim jsem si jista, ale perniku se nedokaze vzdat. Nas vztah tim opravdu nijak nenarusuje az na to, ze mam o nej strach a ze mi to hrozne moc vadi. Co mam delat. Jak mu muzu pomoci? Katka

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, děkuji Vám za dotaz a důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte. Píšete, že Vám přítelovo užívání doopravdy vadí a máte o něj strach. Vaše obavy jsou oprávněné. Zároveň však píšete, že to Váš vztah nijak nenarušuje. Možná se pletu, ale jak to, že to Váš vztah nenarušuje, když Vám to vadí a bojíte se o něj. Copak to není dost velké narušení? Ví, že nenávidíte drogy, přesto je bere. Lhal Vám, když tvrdil, že nebere. Vy máte pocit, že má přítel problém. On má pocit, že se baví a problém s respektem této zábavy máte Vy. Člověk, který nemá problém, nepotřebuje pomoc. Samozřejmě je jenom na Vás, zda budete respektovat přítelevo braní a nebo si stanovíte hranice. Možná to budou hranice, do kterých se přítelovo "občasné" užívání vejde, možná ne. Ale určitě si s ním zkuste o Vašich pocitech a obavách promluvit. Bez výčitek, vzteku a nářků. Buďte konstruktivní. Mluvte o tom, co Vám osobně vadí na jeho chování. Na tom můžete společně pracovat a pokusit se domluvit na pravidlech. Vím, že je to dost nejasná rada a Vaši situaci nevyřeší, ale bohužel neexistuje žádný jednoduchý manuál. Nebojte se na nás znovu obrátit a když budete mít chuť, dejte vědět, co se děje. S pozdravem, Gabriela Koryntová