Subutex - p. Minařík
petra
Dobrý den pane doktore, tak k dnešnímu dni už místo 8 mg denně, jsem na 2 mg denně. Pomohl mi k tomu ten výpadek subáčů. Jsme moc ráda, protože po fyzické stránce mi je o hodně líp. A asi si myslim že má závislost je spíš na jehle než na subutexu. Občas, teda každý den si myslim že už se z tý závislosti zbláznim. Už mě to vůbec nebaví, spíš mě to dost otravuje. Začínám přemýšlet ůplně jinak, hlavně o dokonalým zázemí pro synka a budoucnosti. Konečně mi došlo se závislostí nikam nedojdu. Užírá mě to den ode dne víc a víc. Jsem po psychický stránce trchu slabá, tak mám strach aby jsem si nevypěstovala nějakou psychickou nemoc. Proto si myslím že je nejvyšší čas navštívit nějakého psychologa. Dřív jsem k jedné doktorce chodila, ale nebylo to skrz drogy. Pomáhala mi v osobnim životě, měla jsem to trochu rozházený. Proto bych vás chtěla poprosit o kontakt na nějakou osobu, která by mě vyslechla a dokázala mi pomoct, jak se vypořádat sama se sebou. Chvílema se úplně nenávidim, za to co jsem vše a všem způsobila díky tomu že jsem vůbec s drogama začala. Už to bude 10 let co jsem s nima začla. Přestávky byli i třeba dvouletý, ale byli k ničemu, když jsem na to opět sáhla. Budu ráda, když budu moct jít k psychologovi anonymě. A prosím vás, určitě mě pošlete do K-centra, ale tam já vůbec nemůžu. Chodí tam všichni feťáci, který z 90% znám a nechci aby věděli že já zase něco beru. Tak moc vám předem děkuji a těším se na vaši odpověď. Mějte se pěkně Petra

Odpověděl: Jakub Minařík
Rozumím tomu, co byste potřebovala, ale obávám se, že pro vás asi žádný moc dobrý kontakt mít nebudu. Protože v lokalitě, kde žijete nikoho neznám a pokud vím od kolegů - možnosti jsou tam velmi omezené. Máte pravdu, asi bych vám doporučil se obrátit na kontaktní centrum a hledat kontakt přes něj. Nejsem si také jistý, zda je možný anonymní kontakt. Pokud jde o nějakou sofistikovanější práci, není anonymní kontakt obvyklý dokonce ani tehdy, když klient za péči plně platí. Sečteno a podtrženo: Doporučuji vám zavolat do toho Kontaktního centra. Je tam největší šance že uspějete a že pomoc najdete. Jistě budou schopni Vám poskytnout nějaký kontakt na psychoterapeuta, který pracuje i s lidmi, co mají nebo měli problém s drogami. A také mě napadá - to, jak pak ten kontakt bude probíhat a jaký bude jeho výsledek velmi závisí na tom, s čím tam přijdete. Možná, že když tam zkusíte přijít s jiným požadavkem a budete se podle toho chovat, tak také dosáhnete jiných výsledků než když se budete řešit svůj rozházený osobní život a nezmíníte se o drogách. :-)