drogy
gunit1
ahoj, potřebuju poradit. Moje sestra nejspíš fetuje, potřeboval bych vědět jak to můžu zjistit. Našel jsem u ní různé balíčky někdo tomu říká gripy ale po marihuaně nebyli vůbec cítit. Dnes jsem našel nějakej prášek, ale nevim jestli to je antibiotikum nebo droga. Je válcového tvaru, bíločervený. Potřeboval bych sehnat nějaké fotky jak různé druhy drog vypadají abych se nemohl zmílit až se jí na to budu ptát. Doufám, že mi odpovíte co nejdříve...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, co Vás přivedlo k tomu podezření, že sestra užívá drogy. Uzavírací igelitové pytlíčky (gripy), které popisujete, mohou sloužit k uschování i jiných věcí, než zrovna drog - i když se při distribuci drog také využívají. Prášek (tabletu nebo kapsli), který jste našel, taky nevypadá zrovna jako droga. Výjimečně se v ČR v kapslích dá sehnat droga Extáze (MDMA) nebo jiné syntetické drogy užívané na parties, ale je to naprosto neobvyklé. Spíš bych si tipla, že to bude antibiotikum - zvlášť pokud je důvod, aby sestra antibiotika užívala. Nejde ani tak o to, jak jednotlivé drogy vypadají, ale zda se sestra chová jinak než dřív, zda pozorujete nějaké nápadné změny - podrážděnost, výrazné změny nálad a jiné nezvyklé chování, výrazné zhubnutí... Jinak ale fotky drog se popřípadě taky dají na internetu snadno najít, pokud byste se chtěl ujistit. Na www.drogy-info.cz najdete nějaké obrázky, taky je možné se podívat na www.lf3.cuni.cz/drogy, kde je databáze tablet extáze zachycených v ČR, případně lze využít http://www.erowid.org (ale to je v angličtině). No, kdyžtak napište, jak to se sestrou vypadá.