syn
holoubek
Dobrý den, mám syna ve věku 22 let, v době dospívání jsme měli celkem velké problémy,jak v učení tak s výběrem kamarádů. Syn nedokončil žádnou ze tří škol, které začal studovat, takže dnes má pouze základní vzdělání. Bylo proto také velmi těžké najít po vojně zaměstnání. Naštěstí se mu to podařilo a po nějaké době si našel i velmi hodné děvče, s kterým nyní bydlí. Tento týden však přišel o práci a jeho dívka mi řekla, že už dvakrát zjistila že šňupal "perník", nakonec se jí k tomu i přiznal. Jakoby v těžké situaci hledal únik v droze. Mám se synem velmi hezký vztah, poraďte mi prosím jak se mám zachovat, abych mu nějak pomohla, ať zase nespadne na dno. Vím že je už dospělý, ale pomoc určitě potřebuje, jenom nevím jak na to. Děkuji za odpověď Iveta

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Váš popis je hodně stručný, takže si spíše domýšlím, co všechno se s Vaším synem děje a jak se k tomu satví on, jeho přítelkyně i Vy. Obecně je bohužel fakt, že dokud člověk sám nechce s drogami přestat nebo něco změnit, jeho okolí to těžko dokáže. Myslím, že syn už je dospělý a měl by tedy nést sám následky svého chování. Například mě napadá, že bych se mu v této situaci rozhodně nepokoušela nějak finančně pomoci, pokud je velká pravděpodobnost, že peníze půjdou na drogy. Myslím, že mu teď nejvíc pomůžete, když ho podpoříte v hledání práce, ale dáte mu jasně najevo, že jeho braní drog nepřijímáte, i když k němu třeba mohly vést některé jasné okolnosti. pokud by se situace zhoršovala, navrhuji vyhledat odborníka a poradit se s ním v přímém kontaktu.