Tak teda děkuji
Karolína
Psala jsem vám 7.12., chtěla jsem pomoci a vy nic, prostě odepisujete jiným.Máte toho hodně,vím,ale... prostě jsem potřebovala podporu. No - jinak bydlím u kamaráda, stehy mi vyndal, ale bojím se, že se mi to zanítí,mám to něčím polívat? pane doktore tak mi poraďte !!! nebo mi upadnou ruce ! Ve škole jsem byla párkrát,ale koukali na mě blbě, a to dost, protože mám zavázaný ty ruce, nemůžu psát, a tak mi ředitelka doporučila, abych byla doma,volali mámu-položila jim telefon,byla jsem i u výchovnýho poradce a nevím co podniknou... na drogy chuť nemám,ale celkově jsem si pěkně zkomplikovala život,měla jsem jít za váma,když jsem vám psala že mi není ok,teď už je pozdě, vy mi nemůžete pomoct.Jenom mi poraďte,čím to můžu polívat,a co s tím mám dělat, mám strach že to začne hnisat a dostanu otravu krve.jenom mě nikam neposílejte,nikam nepůjdu!!! Karolína

Odpověděl: Martin Hulík
Milá Karolíno, čekali jsme s odpovědí na kolegu Noska, protože jste si, pokud vím, psali "soukromě" a měli jsme za to, že právě on by vám měl odpovědět. Bohužel se k tomu vzhledem k pracovnímu zaneprázdnění jinde nedostal a proto se vám pokusím odpovědět já. Za zdržení odpovědi se vám upřímě omlouvám.
Četl jsem, co jste si psala s kolegy (aspoň to, co je v poradně), ale k tomu se dostanu později. Ty stehy a ruce: zajděte si do Káčka a nechte si to ošetřit. Prostě to udělejte a nepřemýšlejte o tom (a ničím je nepolévejte). Když to neuděláte, můžete dostat otravu krve a umřít. Hloupé je, že to taky bude dost bolet. A když už tam budete (pochopil jsem doufám správně, že KC Sananim v Osadní ulici v Praze je pro vás dostupné), promluvte s kolegy o vaší situaci - třeba společně něco rozumného vymyslíte. Já ty lidi znám, jsou to mí kolegové ze Sananimu a ručím za to, že udělají vše, co umí, aby vám pomohli.
Rozumím tomu, že jste v průšvihu a někam jít a něco chtít je teď komplikované, ale je to furt hlavně na vás. Minimálně v tom, že zkontaktujete profíky, co se nebudou zbytečně vyptávat na spoustu podrobností a prostě vám ošetří ruce a pomohou najít cestu dál. Tak tomu dejte šanci, chtějte to a vyražte co nejdřív do káčka. Bez vaší spolupráce to totiž nepůjde.
Chtělo by se mi vám napsat víc, o tom, že po sebevražedném pokusu by člověk neměl zůstat bez pomoci, že většina doktorů v nemocnicích jsou slušní lidé, kteří jednají podle svého svědomí a v zájmu pacienta (i když to pacient ne vždy chce pochopit), atd. Ale mnohem užitečnější bude, když si o těhle věcech promluvíte s opravdickými lidmi. Jsou tam přesně od toho.