Deprese
Aja
Jsem 2měsíce po 6měsíční léčbě v komunitě,za posledních 14 dní jsem na sobě začala pozorovat,čím dál větší chutě a nespavost,na to beru stilnox,lexaurin,začala jsem to užívat i přes den a bojím se abych na tom nebyla závislá,asi se z toho zbláznim.A právě nedavno jsem byla v místě svého bydliště a vybavily se mi všechny vzpomínky na mou hnusnou minulost a od té doby jsem ve velkých depresích.Nevím co mám dělat.děkuji Aja

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že je docela na místě, abyste o sebe měla obavy. Pokud jste byla v komunitě, tak se k Vám určitě dostaly informace ohledně doléčování. Myslím, že by bylo docela fajn, kdybyste měla nějakou takovou podporu, protože jak sama víte, ono ani po té léčbě to není úplně jednoduché a člověku se to samotnému špatně zvládá. Nevím, zda Vám ten Stilnox a Lexaurin někdo předepisuje, ale dost bych se divila - nechci Vás podezřívat neprávem, ale pokud berete ty léky bez lékařského předpisu, tak byste si mohla opatřit další závislost... ale to jistě taky víte. U člověka, který se léčil kvůli závislosti na drogách je tohle riziko i u jiných návykových látek, než které původně užíval, mnohem vyšší. Je potřeba se naučit, jak ten život zvládat bez těch podpůrných prostředků a pokud to bez nich nepůjde, a potřebovala byste předepsat třeba nějaká antidepresiva, tak jedině pod kontrolou lékaře, který Vám předepíše to, co opravdu potřebujete a navíc takové léky, které jsou úplně jiného typu a nemají takový potenciál vyvolání závislosti jako například ten Lexaurin. No, když mi napíšete odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit, kam se obrátit. A nepanikařte, zvládnout se to dá, jen to obvykle stojí víc úsilí, než to na začátku vypadá. Zatím držím palce. A napište.