Pervitin
...
Zdravim!!! Chtěla bych se zeptat, jak vypadá závislost na pervitinu? Hledala jsem na netu, ale jediné co jsem se dočetla je, zájem o drogu (psych. závislost), fyzická nebývá. Četla jsem různé dotazy ohledně závislosti, ale odpověď byla většinou, že ten dotyčný je na hraně. Jak tedy vypadá ta opravdová závislost? U sebe pociťuju nejen psychickou, ale i tu fyzickou... křeče v břiše, točí se mi hlava, sotva se plazim, při větší námaze - třeba vyjít schody do čtvrtýho patra - mám málem infarkt... to psychický by bylo asi na dýl... proto bych chtěla vědět jak vypadá ta opravdová závislost, sama nevím, jestli je to začínající nebo už jsem opravdu závislá... Dále bych se chtěla zeptat, jak dlouho abstinenční příznaky trvají? Tedy... myslím takové ty nejsilnější... Jinak pervitin beru asi půl roku... a to injekční stříkačkou... heroin jsem nikdy neměla v žádné podobě...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vypadá to, že je pro Vás z nějakého důvodu důležité slyšet diagnózu "závislá" nebo "ještě ne závislá". Není ale důležitější to, že Vám pervitin způsobuje spoustu problémů? Když se ale ptáte - v odborné literatuře se opravdu většinou uvádí, že na pervitinu se vytváří pouze psychická závislost. Není to ale žádná výhra, protože tato závislost je kolikrát mnohem více nepříjemná a déle trvající. Projevuje se chutěmi, nepříjemnými dojezdy, může se objevit i toxická psychóza. Fyzické projevy jsou spíš doprovodem chutí při abstinenci a následkem vyčerpání organismu po intoxikaci. Co se týče délky abstinenčních příznaků - chutě se Vám mohou objevit i po měsících či letech a je to u každého hodně individuální, takže nelze říct žádný časový horizont.