Magika
Dlouhodobě to neberu,bejvalý přítel bere měsíc a zatu dobu se hodně změnil,jak svým chováním tak vzhledově!Nemám problém nebrat,ale kvůli problémům doma si jednou za čas dám pomáhá mi to se odreagovat a nemyslet na nic špatného,jemu jde oto aby mi pomohl,ale nejdřív by měl pomoct sám sobě,je na tom hodně špatně,jestli to takhle půjde dál tak tím dostane mojí matku do blázince,nikdy nepila alkohol, teď pije skoro každý den,nenechá si nic vysvětlit,četla o drogách spoustu článků které mám k dispozici,ale stojí si na svých názorech,občas si dám i jointa a ona mi tvrdí že červené oči jsou po perníku,přitom když vtom lítam a jsem doma tak nic nepozná!Přátelé se kterími jsem se bavila(oni v tom lítají déle a víc než já) se semnou přestali bavit kvůli tomu že jsem prý náladová,přitom to není pravda jsem jáká sem byla,akorát jsem víc povídavá a přestala sem být tolik stydlivá a nikomu nedělam žádné problémy ani nebonzuju!Kdyby stím bejvalej nezačal tak nic matka nepozná dávám si pozor nato jak se chovám doma,na vzhled a na svou váhu,jsem odjakživa štíhla(47-48kg)ale po 1 čáře zhubnu o 1-4kg!Ještě se chci zeptat,kolik stojí nejlevnější testy a jak moc jsou spolehlivé? Předem děkuji za odpověď!!!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je jasné, že postup Vašeho ex-přítele nebyl zrovna vůči Vám korektní a že by nejprve měl dělat něco se svojí situací ohledně drog, než řešit problémy Vaše. Nicméně postoj Vaší matky k tomu, že užíváte pervitin mě nijak nepřekvapuje a nijak mě nepřekvapuje, že neslyší na Vaše argumenty, že je vše v pořádku. Mám pocit, že by Vám to zakrývání skutečnosti, že berete perník, stejně moc dlouho nevydrželo - člověk si může na sebe dávat pozor jak chce a stejně se to časem pozná. A to, že si nechce připustit, že má problém a že je na něm braní drog vidět, jsou známky závislosti. Skutečně nemám dojem, že by to, že berete péčko bylo zrovna v pohodě. Bez ohledu na to, že Vás matka podezírá z užití pervitinu, i když si zakouříte trávu. Myslím, že by se dal najít i jiný způsob, jak se vypořádat s problémy doma (když pominu to, že braním drog si je spíš přiděláváte) a jak řešit to, že je člověk uzavřený a stydlivý. No, je to jen Vaše rozhodnutí, jak s tím budete zacházet, ale potížím se tím nevyhnete, spíš naopak. A že je člověk naštvaný, když zjišťuje, že to braní perníku není jen velká zábava, ale že to má nějaké důsledky - to chápu... ale ono to tak prostě chodí. Ohledně těch testů - pokud míníte testy na přítomnost drog, dají se koupit orientační jednorázové testy na jednotlivé drogy (ve Vašem případě tedy na pervitin - metamfetamin), mají je v lékárně a fungují podobně jako těhotenský test, dělají se ze vzorku moči. Spolehlivé jsou poměrně dost, uvádí se, že jejich spolehlivost je 99,7%. Existuje tu malé riziko, že test bude tzv. falešně pozitivní (tedy, že bude ukazovat, že dotyčný drogu užil, přestože jí neužil) a pak je potřeba provést přetestování v toxikologické laboratoři. To už ovšem stojí víc - ale je stoprocentně spolehlivé. Proč se na ty testy ptáte?