dotaz
brian
delaji se prohlidky bytu atd.kdyz treba neni podezreni na tu osobu ze pestuje ??jestlize si na neho soused stezoval ze sel z jeho bytu smrad z marihuany??

Odpověděl: Bára Orlíková
Omlouvám se za pozdní odpověď, ale musela ji konzultovat s kolegyní právničkou. Dle jejího názoru je nanejvýš nepravděpodobné, že na základě toho, že by soused kontaktoval policii, že z vedlejšího bytu je cítit kouř marihuany, dal státní zástupce povolení k domovní prohlídce. Policisté musí každý podnět prošetřit, ale pravděpodobně by to dle našich zkušeností udělali tak, že by dotyčného pozvali na stanici k tzv. podání vysvětlení, a pokud by se nic nezjistilo, pravděpodobně by věc dále neřešili, pokud by nezískali nějaké přímé důkazy o tom, že dotyčný pěstuje, nedejbože prodává marihuanu - pak by to bylo horší. Pokud by soused měl nějaké důkazy, že se v bytě tráva pěstuje, popřípadě prodává (za důkaz ovšem nelze brát tvrzení, že je z bytu občas cítit tráva, což se navíc dosti těžko prokazuje už samo o sobě), tak by mohlo, i když i tak je to dle kolegyně právničky velmi nepravděpodobné, dojít k tomu, že by na základě žádosti policie bylo vydáno povolení k domovní prohlídce. Proč se na to ptáte?