Holandsý spead?
Karlos
Kdysi jsem četl knihu kde se psalo o droze holandský spead. Když se nás ve škole ptali co víme o drogách a jaké známe, řekl jsem o holandském speadu a paní profesorka netušila jestli ta droga doopravdy existuje, tak mi dala za ukol to zjistit. Tak se tedy ptám, jestli si spisovatel tu drogu vymyslel a nebo jestli ta droga doopravdy existuje, a pokud ano jak vypadá a co má za účinky atd. dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, jakou knihu jste četl - kdybyste mi to popsal, možná by mi to pomohlo co se týče poskytování informací o uvedené látce. "Speed" je slangový název pro stimulační drogy, převážně se používá pro označení amfetaminů. Pokud si přečtete informační text "Stimulační drogy - obecně" na této stránce, tak se dozvíte víc o jejich rizicích a účincích. Ve spojení "holandský speed" však žádnou konkrétní drogu neznám - spíš půjde o označení drogy na bázi amfetaminu, která byla vyráběna a dovážená z Holandska. Pokud by Vám odpověď nestačila, ptejte se dál - možná na něco přijdeme, když mi napíšete ohledně té knihy.