alkohol
jana
Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně svého otce, který je závislý na alkoholu. Je mu 58 let, žije sám, pije asi 15 let, je v PN a nezaměstnaný. Před 3 lety byl hospitalizován na uzavřeném odd. kvůli deliriu, poté nastoupil ústavní léčbu v Nechanicích, kterou předčasně opustil asi po 1 měsíci, s tím, že vše zvládne, že to má pod kontrolou. Pije samozřejmě dál, má problémy s nohama- asi paréza nervů, začíná mu to i v rukách. Myslím, že pít nepřestane, jeho zdravotní stav se zhoršuje.Bojím se, že ochrne, nevím, jaké další důsledky kromě snížení mentálních schopností to může mít? Nevím,jestli jhe nějaké zařízení pro alkoholiky, kteří již nejsou schopni se o sebe postarat. Já o něj osobně pečovat nemůžu.Pořídil si štěně vlčáka, má ho v bytě, neučí ho čistotě atd. Dělá mi to starosti, ale asi to neovlivním. Moc děkuji za radu, co můžu asi očekávat, jak se na vše připravit a co se pro něj dá udělat. Děkuji Jana K.

Odpověděl: Pavel Kubů
Bude-li Vas otec pokracovat v soucasnem zivotnim stylu, pak bude pravdepodobne brzy znovu hospitalizovan s dalsim deliriem. Stene, ktere predpokladam nenechava ockovat a odcervovat u veterinare, jej muze prostrednictvim svych vykalu v byte nakazit nekterou infekcni nemoci, ktera muze jeho stav prudce zhorsit. Vas otec by mel co nejdrive nastoupit na dalsi ustavni lecbu a vzhledem k tomu, ze jiz jednou jeho odhad schopnosti kontrolovat konzumaci alkoholu selhal, mel by lecebny pobyt dokoncit v cele delce. Po propusteni z ustavni lecby by pro nej zrejme bylo vhodne pokracovat v ambulantni lecbe, pripadne se zapojit do svepomocnych podpurnych skupin typu anonymni alkoholici. Podrobny popis dusledku zavislosti na alkoholu najdete na http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=45, kde jsou v kapitole Alkoholismus-rodinna nemoc popsany i nejcastejsi chyby, kterych se rodina alkoholika muze dopoustet ve snaze mu pomoci.