JE TO MOŽNÝ?
H.H.
SLYŠEL JSEM O TOM ŽE UŽIVATELÉ PERVITINU JSOU VYSTAVENI RYZIKU (ROZDVOJENÍ) OSOBNOSTI.JE TOMU TAK?JESTLI ANO,TAK BY MNE ZAJÍMALO DO JAKÉ (HO) STADIA, HLOUBKY SE TAKOVÝ ČLOVĚK MŮŽE DOSTAT.A JE-LI TAM OD TUD - CESTA VEN? UVĚDOMUJE SI CO SE S NÍM VŮBEC DĚJE?JE TO NEMOC KTERÁ ROSTE.DALO BY SE TO PŘIROVNAT KE ZHOUBNÉMU NÁDORU NA (DUŠI)?

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslíte toxickou psychozu. To je stav podobný schizofrenii, není to ani tak rozdvojení ale spíše ztráta kontaktu s realitou. Postižený trpí bludy a halucinacemi, může být nebezpečný, často končí na psychiatrii, resp. v psychiatrické léčebně často i nedobrovolně. Porucha se samozřejmě léčit dá, - často sama odeznívá po vysazení, - tam kde to nezmizí samo se používají antipsychotika, - v těch nejtěžších případech je nezbytná hospitalizace na psychiatrii. někdy porucha také neodezní, přetrvává a pak je léčba nezbytná, někdy jen stav stabilizuje, nevyléčí jej, porucha se opakovaně vrací, dochází k defektu, který progreduje. je to potom něco jako rakovina duše. Máte pravdu. Stačí to takhle? :-)