barbituráty
Veronika
1)Je kombinace kokainu a barbiturátů životu nebezpečná? 2)Za jak dlouho se barbituráty z těla vyloučí? 3)Jaké jsou léky, které barbituráty obsahují? Děkuji za odpověď a přeji Vám všem hezký den!

Odpověděl: Jakub Minařík
1) Vysloveně životu nebezpečná interakce v běžných dávkách by se vyskytovat neměla. Ale kombinace jsou vždy ošidné. A při vysokých dávkách se může efekt nějak nepříjemně potencovat. Barbituráty také vyvolávají nepříjemnou závislost s odvykacím stavem, který bývá smrtelný. také předávkování barbituráty je velmi nebezpečné. 2) Záleží na eliminačním poločase. Jsou léky s extrémě krátkým poločasem (injekční thiopental) i léky s poločasem delším (phenobarbital). Čím kratší poločas, tím rychlejší eliminace. 3) barbituráty se používají jen málo, byli nahrazeny bezpečnějšími léky. Jsou to většinou léky k léčbě epilepsie, obsahují myslím nejčastěji ten phenobarbital. Někdy jsou součástí analgetických kombinací, třeba phenobarbital je myslím ve spasmoveralginu. Když se podíváte na lék, vždy na něm najdete složení, barbiturát snadno identifikujete. Kdyby bylo třeba, napište. :-)