konopí
Lucy
Dobrý den, mám 15-ti letého syna, který se mi přiznal, že už rok dvakrát do měsíce kouří marihuanu. Většinou v partě, ale někdy i sám. Teoreticky má ve věci jasno ("nikdy nezkusím žádnou jinou drogu"), nastudoval si dostupnou literaturu a při diskuzi mluvi věcně a logicky. Nevím, jak správně reagovat. Nechci situaci podcenit. Prosím, poraďte mi. Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud s Vámi syn o užívání marihuany mluví, určitě bych toho využila a nezaujímala žádná striktně záporná stanoviska. Pravda je, že i když je marihuana nelegální drogou, její užívání je tak rozšířené, že je třeba s ní v životě s dětmi počítat. Pokud máte pocit, že syn má situaci pod kontrolou, mluví rozumně a nezvyšuje výrazně frekvenci kouření, ani ho to nijak negativně neovlivňuje v jeho fungování, zůstala bych asi u toho, že o tom budete dál otevřeně mluvit, aby věděl, že může přijít, kdyby se něco zvrtlo, a očekávala bych, že ho to v dohledné době pravděpodobně omrzí. V každém případě ale situaci nechci zlehčovat a bude určitě dobře, když budete občas sledovat, jestli se nějak výrazně nemění.