S TIM PŘÍTELEM A DROGAMA TO NENI TAK JEDNODUCHE......
bez smyslu života
to se ale řekne nepohybovat se tam kde se huli,ale muj PŘÍTEL HULÍ TAKY A HODNĚ......a ten pernik sem měla vždy s nim.on byl na tom tak před 4 rokama zavisly,bral to neustale.o tom sem vubec nevěděla když jsem s nim začala,až po asi pul roce co sem s nim chodila se mi s tim svěřil a to bylo v den kdy sme v sobě měli piko(ja poprve v životě).a pravě ted mi připada že ma o mě strach at se do toho nepropadnu.....on to bere fakt jen občas tak 4 do roka akorat ted to se mnou měl asi vickrat...............a s hulenim to asi nedokaže přestat.HULI UŽ 4 ROKY A HODNĚ........a ja ho MILUJU A ON MĚ TAKY,vim to A STRAŠNĚ SE TAKY BOJIM ŽE SE TOTO VŠECHNO KRASNE ČASEM ZNIČI KVULI DROGAM.....................ja vim sem hrozna..na jedne straně chci přestat ALE VUUUUBEC SI NEVĚŘIM ŽE TO ZVLADNU...........:-(((

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co píšete poměrně mění situaci. Víte, ono se dost těžko odhaduje, jak to s Vámi vypadá a co by bylo nejlepší udělat takhle přes internet, protože samozřejmě nemám všechny informace, které bych potřebovala - a pak můžou ty moje odpovědi pro Vás vypadat poněkud bludně. Ale zpátky k tomu, co teď píšete - pokud Váš přítel před časem bral intenzivně pervitin, tak je riziko, že do toho spadnete, a to oba, téměř stoprocentní. On má strach nejen o Vás, ale i o sebe, protože tuší, že když budete brát pervitin Vy, on se tomu nevyhne. Jestliže bere občas a poslední dobou s Vámi, tak je dost velká pravděpodobnost, že se k tomu intenzivnímu užívání vrátí. Pokud tvrdíte, že ho milujete, nevystavujte ani sebe ani jeho takovým věcem. Jinak ten vztah půjde do háje. Mám pocit, že sice píšete, že chcete přestat brát (a píšete, že máte strach, že to nezvládnete), ale spíš pokaždé uvedete tisíc argumentů, proč to nejde. Pak je to těžké - člověk do toho prostě musí něco vložit, aby se mu to podařilo. Když budete čekat na chvíli, až se budete cítit jistá, že to zvládnete, tak to nezvládnete nikdy. Zkusíme to jinak - 1) neberte perník a vyhněte se té akci, kde se perník bude brát, o které jste psala minule - nevystavíte se riziku, že to nezvládnete, protože tam prostě nebudete 2) když už píšete o tom, že Váš přítel kouří trávu a proto není úplně reálné se nepohybovat tam, kde se nehulí a s lidmi, kteří nehulí, tak to zkuste udělat následovně: přestaňte kouřit trávu ve škole a při jiných příležitostech, které jsou k tomu poměrně nevhodné a zkuste si to trochu strukturovat. Třeba že budete kouřit travku jen s přítelem a nikdy jindy. A myslím, že by skutečně stálo za to to výrazně omezit. Začínat den tím, že si dáte před školou jointa se mi skutečně nejeví v pořádku. Navíc bych zkusila přemýšlet o tom, proč to vlastně děláte - pro mě představa, že někdo sedí celý den (a každý den) ve škole zkouřený není nijak zvlášť zábavná ani fascinující. Myslím, že by se Vám spoustu věcí řešilo mnohem lépe, kdybyste nebyla permanentně zhulená. Dokážete si představit, jak budete fungovat, jestliže se Vám vůbec podaří tu školu dokončit? 3) Přec jen se zkuste zamyslet nad tím, zda by se nenašlo i něco jiného než drogy. Tím myslím především ten perník, ale ve Vašem případě nevnímám ani tu marihuanu jako malý problém. Chápu, že je to pro Vás fascinující, ale na druhou stranu můžu ze zkušenosti říct, že to, s čím se pak setkávám já a mí kolegové ve své práci už tak fascinující není - já kupříkladu pracuju s lidma, kteří se v souvislosti s drogami dostali do právních problémů a občas se taky mým kolegyním právničkám nepodaří je z těch průšvihů vysekat... No, a kolegové psychiatři by také mohli jistě vyprávět. Ale jak říkám, je to Vaše rozhodnutí - jen je potřeba počítat s tím, že ty důsledky k tomu taky patří. Neexistuje žádná cesta, jak to obejít.