evicka
dobrý den, prosím pošlete mi kontakt na nějakého psychologa v českých budějicích protože i když už neberu drogy(každodenní kouření marihuany, párkrát pervitin a před pár lety asi 40 extází) zůstaly mi hodně nepříjemný stavy, který se teď objevily potřetí za posledního 3/4roku. Teď poprvé co nefetuju. Věřím že jsou spojeny se zablokováním krční páteře a pak už to jde ráz na ráz. Vypsychuju se jako když se mi to stalo poprvé, potom co jsem užila perník a strašně se pohádala s přítelem. Mám to prostě nějak spojený, začně mi být špatně od žaludku, začnu se třást, nemůžu dýchat, vidím flekatě a mám dost silnej pocit že se zblázním. Myslela sem že budu v pohodě, protože velkýho magora i když neprávem ze mě dělal právě ten expřítel i když si taky valil. Včera jsem utekla z hodiny autoškoly protože mi bylo fakt krutě. Mohlo to být i tím, že jsem slavila narozeniny a bylo mi špatně z pití a vlastně i ty záda co už trvaly pár dní. Strašně se stíhuju tím, že už sice nehulím ale když se dvakrát týdně zkalím už je to zase špatně a já si na něčem ujíždím, přitom jsem si řekla dost. ach jo je to strašně těžký každopádně mám pocit že mám schízu z fetu, protože když se snažím se uklidnit nějakej druhej hlásek mi tvrdí že stejně v pohodě nebudu apod. Nebo je to nějaká psychosomatická porucha třeba panická úzkost? Já vážně nevím a strašně moc si přeju abych byla v pohodě. Myslíte, že mám nějakou šanci, že třeba po nějakých sezeních a léčbě budu zase v pohodě? Strašně jsem si přála cestovat a v životě toho hodně dokázat a teď si ani nezvládnu udělat řidičák:((( Prosím pomožte, kdybych mohla tak bych si v životě nikdy nic nevzala protože ty příjemný stavy za takovýhle psycho rozhodně nestály. je mi 23, jsem chytrá šikovná a hezká holka, a přitom mám jenom depku, že jsem nepoužitelná pro život... nejhorší je že se někdy bojím že mi rupne v bedně a já si něco udělám, přitom nechci.... mějte se a vážně díky za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co popisujete, je myslím dobré rozhodnutí zajít za odborníkem. Těžko posoudit, nakolik mají Vaše stavy souvislost s předchozím užíváním drog. Mohou to být úzkostné a depresivní stavy, které mohly existovat ještě předtím, než jste začala drogy užívat a teď to vyplavalo na povrch právě proto, že drogy neberete. K tomu by seděly i ty psychosomatické potíže, co popisujete. Je ale možné, že tyto potíže jsou vyprovokované drogami - obvykle ale takové stavy odezní samy do pár týdnů od vysazení drog, pokud přetrvávají a jsou obtěžující a intenzivní, tak bych doporučovala psychiatra, který by posoudil, zda by nebyla potřeba nějaká medikace, která by Vám pomohla se dát do pořádku. Někdy se dají takové záležitosti zvládnout pouze za pomoci psychoterapie, ale někdy je potřeba využít i těch léků, abyste se cítila líp. V ČB se můžete obrátit na psychiatrickou ambulanci, kterou mi v českobudějovickém Kontaktním centru doporučil kolega Pešek, a to: MUDr. Josef Roušal, tel.: 387 747 319, Žižkova 1, České Budějovice. Pan doktor má zkušenosti s drogovou problematikou, takže nemusíte mít obavy mu o svých potížích říct. K dispozici bude od čvrtka 10. 11. (pokud tam budete volat, řekněte, že máte kontakt od pana Peška z Kontaktního centra). Kontaktní centrum v ČB nabízí i ambulantní léčebný a poradenský program, takže ideálně by to mohlo být tak, že dorazíte za psychiatrem, který zjistí, jak to s Vámi vypadá a případně Vám předepíše nějaké léky a pak byste mohla docházet do toho ambulantního programu, než se to nějak usadí (takovýto postup bývá obvyklý). Kontaktní centrum (Háječek o.s.) sídlí na adrese F. A. Gerstnera 2, České Budějovice, 370 01, tel: 386 350 169. Takže přeji hodně štěstí a kdyžtak napište, jak to vypadá.