recidiva
Honza
Před rokem jsem se léčil v Bohnicích ze závislosti na alkoholu. v té době jsem byl nezaměstnaný. Nyní zaměstnání mám, velmi dobré, bohužel však značně stresující. V posledním období se mi nahloučily dvě náročné akce a já jsem opět sáhl po sklence. situace se stala velmi rychle neúnosnou, byl jsem pod vlivem téměř neustále. Najednu stranu jsem měl strach, že nedokážu včas dokončit obě akce, alkohol mi v tom ale nepomáhal a svoje pochyby a stres jsem přesto zaháněl pitím. Manželka si recidivy samozřejmě všimla, zřejmě i děti. Bojím se, abych se nedostal opět do onoho začarovaného kruhu, který dobře znám, kdy člověk zahání strach pitím a aby mu nebylo špatně tak se musí zase napít a když se napije tak má zase strach aby se na to nepřišlo a aby nepřišel o práci a tak stále dokola. Recidiva trvá 14 dní. Nyní jsemse zařekl, že to doopravdy nemám zapotřebí a že pít nebudu. Bohužel i po zážitcích z Bohnic mám k psychiatrům značnou nedůvěru. Chtěl bych Vás alespoň touto cestou požádat o radu, jak nejlépe dále postupovat. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Kromě toho přestat pít (hned), tak bych doporučil si najít nějaké ambulantní centrum, kam byste docházel. Můžete si vybrat nějakou AT ambulanci, nebo také soukromou ambulanci, někoho, kdo se léčbou závislostí zabývá a dohodnout se na nějaké psychoterapii. Ev. pomoci ve vysazení - delirium asi mít nebudete, ale i po dvou týdenním tahu to nebývá zrovna snadné. AT ambulance bývají zadarmo, ale nemůžete si moc vybírat co se týče času, ... Pokud se rozhodnete pro psychoterapii, tak ta už zadarmo vždycky nebývá, mnoho kolegů nemá smlouvu s pojišťovnou. Zase na druhé straně si můžete vybrat dobu, ... Kdyby jste potřeboval kontakt, napište. Pokusím se vám někoho vyhledat. Pomoc po internetu je také možná, ale moje zkušenost u lidí, co pijou, je taková, že nebývá účinná.