subutex
Tereza
Dobrý den, užívám nitrožilně subutex, ráda bych ho začala jíst a později přestala brát úpllně. Chodím do fajn zaměstnání a už toho mám dost, nechci o práci přijít, ale bojím se, že se tak dřív nebo později stane. Nikdo doma nic neví a na léčení jít nechvi ani nemůžu. Zvlaádnu to doma při práci??

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že byste to sama zvládnout mohla. Není to až takový problém. Rád vám s tím pomohu provedu vás tím. V zásadě pokud chcete tohle udělat, tak musíte postupovat následovně: 1. přestat si šlehat, Vzhledem k tomu, že subutex při sublingvální aplikaci funguje o něco lépe než při aplikaci injekční, tak je to jen problém se přesvědčit, že si nebudu šlehat. Musíte jen počítat s tím, že efekt nastoupí o něco později. I když je rychlost nástupu limitovaná rychlostí vazby na receptory v mozku (proto taky po subáči není moc nájezd, váže se na receptory tak pomalu, že nájezd prostě není)- tak přece jen - efekt se projeví o nějakou půlhodinku později. Důležité je, že lék se nesmí polykat, musíé se cucat. Pokud ho polknete, je neúčinný. Zmetabolizuje se v játrech dříve, než dorazí do mozku. 2. brát jen 1x denně - vzhledem ke kinetice léku stačí brát dávku 1x za 2-3 dny. Tohle je první krok. Berte ho ráno, než jdete do práce, večer budete úplně normálně unavená. 3. brát 1x za 2 dny dvojnásobek denní dávky. 4. začít snižovat o 50% dávky 1x za 14 dnů. Tak napište, pokud máte zájem, rád s vámi budu o tom komunikovat.