žloutenka,test Subutex
H
Prosím o info,jakými druhy žloutenky se může narkoman nakazit,jaké jsou příznaky,jaké možnosti léčby a zda je nebezpečí,že se nakazí ostatní členové rodiny.Dále,zda je možné testem z moči zjistit užívání Subutexu injekčním působem.Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,ze třech druhů žloutenky, které se u nás vyskytují - tedy typ A, B a C - může mít člověk užívající drogy všechny. Typ A je klasická "nemoc špinavých rukou", kterou může chytit v podstatě každý a myslím, že u narkomanů se nevyskytuje o nic víc než u ostatní populace. Pokud ji ale taková osoba chytí, může ji přenést i na ostatní v domácnosti. Větší riziko představuje žloutenka typu B a hlavně C. První se přenáší především sexuálním stykem, druhá hlavně krví, tedy sdílením injekčních stříkaček. Znamená to, že pokud pouze žijete ve společné domácnosti a nejde o sexuálního partnera, či nedochází k půjčování např. holicího strojku, žiletky nebo kartáčku na zuby, nemělo by být téměř žádné riziko nákazy. Víc si o žloutenkách můžete přečíst jednak přímo zde na stránkách poradny nebo např. na http://www.vseozloutence.cz. Pokud jde o testy na drogy, test zjistí přítomnost Subutexu v moči, nezáleží tedy na tom, jak se tam látka dostala, jestli po rozpuštění v ústech nebo injekčně.