čekací doba na léčení na
alkoholička
Dobrý den, prosím o sdělení, jaká je čekací doba na ústavní protialkoholní léčení. Přísluším do kraje ústeckého a měla bych zájem z profesních důvodů absolvovat terapii co nejdříve. S pozdravem a děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Oceňuji Vaše rozhodnutí začít se situací něco dělat. Myslím, že v tuto chvíli by bylo nejlepší zkonzultovat problém nejprve s někým z odborníků a pak se na základě této konzultace rozhodnout pro nejvhodnější typ léčby. Takže jako první krok mi připadá nejlepší obrátit se na ambulantní zařízení specializované na alkoholovou závislost a tam se poradit, jak dál. Je možné, že by byla vhodnou variantou ambulantní léčba a pak byste mohla začít přímo do toho zařízení docházet nebo by byla lepší léčba rezidenční a pak by Vám ji pomohli zprostředkovat. Čekací doby na přijetí do léčebny jsou různé, a obvykle je tato doba do 1 měsíce. Nicméně je možné, že by Vás někde vzali dříve. Konkrétní informace o jednotlivých léčebnách by Vám také řekli v té poradně. Pokud se jedná o ty kontakty na AT poradny (psychiatrické ambulance zaměřené na závislosti), tak se můžete obrátit například na Psychiatrické oddělení - AT ambulance, Masarykova nemocnice, Sociální péče 7, Ústí nad Labem, 401 13, tel: 475 683 130, MUDr. Zdeňka Staňková. V Masarykově nemocnici také probíhá detox a následná léčba. Nebo na Psychiatrickou ambulanci MUDr. Balkó, Ústí nad Labem, tel 475 683 135. Variantou by také mohla být (i když možná spíše v rámci doléčování po léčbě) setkání AA (Anonymní Alkoholici), což je svépomocný program pro lidi, kteří bojují se závislostí na alkoholu. Pokud potřebujete kontakty z jiného města než z Ústí nad Labem, tak napište, a já se Vám pokusím je vyhledat. Zatím přeji hodně štěstí. P. S. Ohledně Vaší skryté poznámky - nelze říct, která metoda v léčbě je nejúspěšnější - každý je individualita, je na tom jinak a má odlišné preference - nejlépe je v léčbě závislostí zkombinovat vhodným způsobem více přístupů a technik. Nejdůležitější ovšem je, aby člověk byl schopen sám na sobě pracovat a neočekával, že tím, že vstoupí do léčby je vše vyřešené.