kouření lysohlávek
SlečnaMnohaIdentit
nooo....kamarád říkal, že jeho bratr přivez nějaký houbičky, takzže si je dal do vodnice..a jelikož sem o kouření lysohlávek ještě fakt nikdy neslyšela....btw je pravda že rostlina vlčí bob je halucinogen???

Odpověděl: Bára Orlíková
No, jak jsem předeslala v předchozí odpovědi - nejsem si jistá, že by byl experiment s lysohlávkami skutečně nejlepší nápad, nicméně lysohlávky se dají i kouřit, pokud jsou k tomu upravené - tedy nejsou zrovna čerstvě sebrané na louce. Ohledně vlčího bobu - na stránce http://www.biotox.cz/drogy/, kde je Encyklopedie rostlinných drog, najdete o této rostlině více informací (když zadáte v resjtříku "vlčí bob"). Přestože tedy vlčí bob obsahuje psychotropní látky, a údajně semena této rostliny používali ve Starém Řecku k tomu, aby mohli "rozmlouvat s mrtvými", nemyslím, že by byla intoxikace těmito vysoce jedovatými semeny mnoho zábavná. Dle popisu na "biotox.cz" totiž vlčí bob (resp. jeho alkaloidy) způsobuje toto: Mezi příznaky akutní intoxikace patří neklid, křeče a žloutenka. Podle velikosti dávky působí spartein na centrální nervový systém buď dráždivě (neklid), nebo tlumivě (až ochrnutí dýchacích orgánů). Na vegetativní nervový systém působí obdobně jako nikotin. Vyvolává slinění, nevolnost, zvracení, polykací potíže, poruchy srdečního rytmu. Toxický vliv lupininu se projevuje neklidem a křečemi." Takže pokud byste si chtěla hodit nějaký experiment, tak s největší pravděpodobností skončíte v nemocnici. Ne-li v márnici :(